Ühtne veo hinna kütuselisa puudub

Konkureerivate teenusepakkujate veohinnas lisana arvestatavate kütuselisatasude koefitsientide erinevusest ei maksa ära ehmatada, sisuliselt on need võrreldamatud.

Tänapäeval on üsna tavapärane praktika, et transporditeenuse arvele lisatakse kütuse lisatasu, mis arvutatakse ümber iga kuu, kuid lisatasu arvutamise metoodika on ettevõtetel valdavalt erinev. Ehkki vedaja ja logistikapartneri valikul pole kliendi seisukohalt peamine kriteerium alati veo hind, võib see klientidele sagedasti tekitada küsimusi. Täpsemalt siis võib arusaamatuks osutuda hinnapoliitika ning selle kujunemine. Veo hind koosneb komponendist ning üks kõige tavapärasem komponent, millega praegu partnerid veo hinda reguleerivad, on kütuse lisatasu.

Kui lähemalt kütuse lisatasude numbreid uurida, selgub, et koefitsiendid, mida konkureerivad ekspedeerijad pakuvad, on võrdlemisi erinevad. Nii näiteks pakuvad juhuslikult vaatluse alla võetud firmad oktoobriks järgmisi kütuselisa määrasid: DPD 15,97%; TNT 20%; DHL (maanteetranspordis) 11% ning DSV 17,9% ja Schenker 16,6%. Nagu näha, erinevad protsentuaalselt lisatasud mõnel juhul isegi peaaegu poole võrra. Aga miks? Tegelikult ei ole põhjuseid vaja kaugelt otsida, sest enamik ettevõtteid on oma kütuselisatasude arvestamismeetodid ka kenasti kirjeldanud.

Kõige lihtsamalt öeldes erinevad lisatasud arvestamismeetodi erinevuse tõttu, sest kõikidel vaatluse all olevatel firmadel on kütuselisa arvutamise aluseks erinevad alused. Erinev on ettevõtetel nii aluseks võetud tanklakett, ka asjaolu, kas arvestatakse jae- või hulgihinda, ning lõpuks ka see, et lisatasude arvestamise periood on fikseeritud eri ajal. Nii näiteks on pikaajalised kütuselisa arvestajad kõnealust koefitsienti ehk BAFi (Bunker Adjustment Fee ) arvestanud umbes 2004.-2005. aastast.

Samas mitte kõigil pole aluseks viie-kuue aasta tagune kütuse hind, vaid mõnel juhul see fikseeritakse iga aasta alguses uuesti. See aga sisuliselt tähendab, et lõpliku teenuse hinna kujunemise selgituse annab siiski teenuse pakkuja ning konkurentide koefitsiente me iseenesest võrrelda ei saa.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.2332766
Brasiilia reaal BRL 4,29 0.5464865
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 59,94 0.2257487
Hiina jüaan CNY 7,72 0.1739311
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.0437352
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0417374
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.1741038
India ruupia INR 80,91 -0.0518858
Indoneesia ruupia IDR 16156,76 0.2910638
Islandi kroon ISK 137,63 0.0072664
Jaapani jeen JPY 124,56 -0.1523046
Kanada dollar CAD 1,51 0.4117139
LAV rand ZAR 15,75 0.1334825
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,36 0.4127967
Malaysia ringgit MYR 4,67 -0.0620626
Mehhiko peeso MXN 21,78 0.4108035
Norra kroon NOK 9,74 0.1552635
Poola slott PLN 4,29 -0.0629253
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.1218145
Rumeenia leu RON 4,71 0.0680315
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1036337
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.034002
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1060258
Taani kroon DKK 7,46 0.0174188
Tai baht THB 36,11 0.0642923
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.0430007
Türgi liir TRY 6,07 0.1568589
Ukraina grivna UAH 31,80 0.1171226
Ungari forint HUF 317,77 -0.0377489
USA dollar USD 1,14 0.008802
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.284782
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0943125
Vene rubla RUB 75,40 0.2274446

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019