Ühtne veo hinna kütuselisa puudub

Konkureerivate teenusepakkujate veohinnas lisana arvestatavate kütuselisatasude koefitsientide erinevusest ei maksa ära ehmatada, sisuliselt on need võrreldamatud.

Tänapäeval on üsna tavapärane praktika, et transporditeenuse arvele lisatakse kütuse lisatasu, mis arvutatakse ümber iga kuu, kuid lisatasu arvutamise metoodika on ettevõtetel valdavalt erinev. Ehkki vedaja ja logistikapartneri valikul pole kliendi seisukohalt peamine kriteerium alati veo hind, võib see klientidele sagedasti tekitada küsimusi. Täpsemalt siis võib arusaamatuks osutuda hinnapoliitika ning selle kujunemine. Veo hind koosneb komponendist ning üks kõige tavapärasem komponent, millega praegu partnerid veo hinda reguleerivad, on kütuse lisatasu.

Kui lähemalt kütuse lisatasude numbreid uurida, selgub, et koefitsiendid, mida konkureerivad ekspedeerijad pakuvad, on võrdlemisi erinevad. Nii näiteks pakuvad juhuslikult vaatluse alla võetud firmad oktoobriks järgmisi kütuselisa määrasid: DPD 15,97%; TNT 20%; DHL (maanteetranspordis) 11% ning DSV 17,9% ja Schenker 16,6%. Nagu näha, erinevad protsentuaalselt lisatasud mõnel juhul isegi peaaegu poole võrra. Aga miks? Tegelikult ei ole põhjuseid vaja kaugelt otsida, sest enamik ettevõtteid on oma kütuselisatasude arvestamismeetodid ka kenasti kirjeldanud.

Kõige lihtsamalt öeldes erinevad lisatasud arvestamismeetodi erinevuse tõttu, sest kõikidel vaatluse all olevatel firmadel on kütuselisa arvutamise aluseks erinevad alused. Erinev on ettevõtetel nii aluseks võetud tanklakett, ka asjaolu, kas arvestatakse jae- või hulgihinda, ning lõpuks ka see, et lisatasude arvestamise periood on fikseeritud eri ajal. Nii näiteks on pikaajalised kütuselisa arvestajad kõnealust koefitsienti ehk BAFi (Bunker Adjustment Fee ) arvestanud umbes 2004.-2005. aastast.

Samas mitte kõigil pole aluseks viie-kuue aasta tagune kütuse hind, vaid mõnel juhul see fikseeritakse iga aasta alguses uuesti. See aga sisuliselt tähendab, et lõpliku teenuse hinna kujunemise selgituse annab siiski teenuse pakkuja ning konkurentide koefitsiente me iseenesest võrrelda ei saa.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0257036
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.4433245
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0409291
Filipiinide peeso PHP 59,98 0.5768812
Hiina jüaan CNY 7,92 0.7495546
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.7758757
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0593008
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.5501965
India ruupia INR 82,15 0.8594757
Indoneesia ruupia IDR 16672,11 0.3080457
Islandi kroon ISK 140,43 0.1640514
Jaapani jeen JPY 128,75 0.0466237
Kanada dollar CAD 1,50 0.6701515
LAV rand ZAR 15,96 -0.4981452
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,15 0.2185904
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.7670263
Mehhiko peeso MXN 22,97 0.2597607
Norra kroon NOK 9,64 0.2423725
Poola slott PLN 4,31 0.623162
Rootsi kroon SEK 10,28 0.1968024
Rumeenia leu RON 4,66 0.0729802
Singapuri dollar SGD 1,57 0.5652258
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.3271661
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0613874
Taani kroon DKK 7,46 0.022791
Tai baht THB 37,47 0.4318132
Tšehhi kroon CZK 25,97 -0.0884854
Türgi liir TRY 6,08 0.3351992
Ukraina grivna UAH 31,65 0.6051437
Ungari forint HUF 321,29 -0.1367606
USA dollar USD 1,14 0.7593149
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.0361882
Valgevene rubla BYN 2,40 0.3423228
Vene rubla RUB 75,33 0.9864196

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018