DPD: Kütuselisa erinevus sõltub ka transpordiviisist

ASi DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd ütles, et ettevõtete kütuselisatasude arvestamise määr on erinev kahel põhjusel, esiteks arvutamise alused on erinevad ning teiseks on ka erinev transpordiviis.

Järgneb Janek Kivimurdi kommentaar:

Miks ei ole üle transpordisektori samad kütuse lisatasu arvestamise alused? Arvan, et kaks olusemat põhjust on siin järgmised:

Firmad on transporditeenuse baashinnakirjad välja töötatud eri ajal ning arvesse võttes selle perioodi kütuse baashinda. Kütuse hinna tõustes kajastub muutus ka baashinna tõusus kütuselisatasu võrra. Hinnakirjade aluste ühtlustamine ja võrdsustamine ei oleks vaba konkurentsi ning kliendi huvides.

Teisalt, erinevad transpordifirmad kasutavad kaupade toimetamisel erinevat transpordiviisi, sealjuures neid omavahel kombineerides, näiteks meretransporti maismaatranspordiga. Lisaks keskenduvad veofirmad erinevatele geograafilistele piirkondadele. Ühtsete aluste paikapanemine oleks äärmiselt keeruline.

Möönan, et praeguses kütuse lisatasu arvestamise aluste ja lahenduste külluses orienteerumine nõuab klientidelt teatud pingutust. Kuid lõppkokkuvõtteks on kütuse lisatasu üks hinnakomponent ning teenusepakkujate ühine kokkulepe ei teeniks siiski vabakonkurentsi ja kliendi huve.

Pean tunnistama, et ei ole ka kuulnud, et mõnes riigis oleks transpordisektoris samased alused kütuselisatasu arvestamisel ja usun, et seda just ennekõike eelpool mainitu valguses.

Energiakandjate hinnad on olnud väga muutuvad ja ilmselt püsivad muutuvana ka tulevikus. Kütuse lisatasu rakendamise eesmärk on hoida ja kajastada võimalikult läbipaistvana kütusehindade muutust ja mitte ennustusele tuginedes "igaks juhuks" lisada transpordi baashindadele kohe suure varuga protsent. See ei oleks kliendi suhtes aus.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.1090932
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.1824903
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0408914
Filipiinide peeso PHP 59,99 -0.0133329
Hiina jüaan CNY 7,91 -0.0858553
Hongkongi dollar HKD 8,93 -0.1431879
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.1832193
Iisraeli seekel ILS 4,23 0.0023665
India ruupia INR 82,02 -0.1910417
Indoneesia ruupia IDR 16662,41 -0.1019221
Islandi kroon ISK 140,42 0.0284941
Jaapani jeen JPY 128,56 -0.201832
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0199893
LAV rand ZAR 16,03 0.1368288
Lõuna-Korea vonn KRW 1287,52 0.644899
Malaysia ringgit MYR 4,77 -0.2069355
Mehhiko peeso MXN 23,04 0.1081945
Norra kroon NOK 9,63 -0.0186863
Poola slott PLN 4,32 0.0324457
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.0496037
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0085791
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0319203
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0787313
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.1138852
Taani kroon DKK 7,46 0.0147449
Tai baht THB 37,59 0.180706
Tšehhi kroon CZK 25,98 0.0462054
Türgi liir TRY 6,11 0.4436557
Ukraina grivna UAH 31,61 -0.1837829
Ungari forint HUF 321,53 -0.0310916
USA dollar USD 1,14 -0.1839201
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.3738092
Valgevene rubla BYN 2,40 -0.2287283
Vene rubla RUB 75,30 0.0292269

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018