DPD: Kütuselisa erinevus sõltub ka transpordiviisist

ASi DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd ütles, et ettevõtete kütuselisatasude arvestamise määr on erinev kahel põhjusel, esiteks arvutamise alused on erinevad ning teiseks on ka erinev transpordiviis.

Järgneb Janek Kivimurdi kommentaar:

Miks ei ole üle transpordisektori samad kütuse lisatasu arvestamise alused? Arvan, et kaks olusemat põhjust on siin järgmised:

Firmad on transporditeenuse baashinnakirjad välja töötatud eri ajal ning arvesse võttes selle perioodi kütuse baashinda. Kütuse hinna tõustes kajastub muutus ka baashinna tõusus kütuselisatasu võrra. Hinnakirjade aluste ühtlustamine ja võrdsustamine ei oleks vaba konkurentsi ning kliendi huvides.

Teisalt, erinevad transpordifirmad kasutavad kaupade toimetamisel erinevat transpordiviisi, sealjuures neid omavahel kombineerides, näiteks meretransporti maismaatranspordiga. Lisaks keskenduvad veofirmad erinevatele geograafilistele piirkondadele. Ühtsete aluste paikapanemine oleks äärmiselt keeruline.

Möönan, et praeguses kütuse lisatasu arvestamise aluste ja lahenduste külluses orienteerumine nõuab klientidelt teatud pingutust. Kuid lõppkokkuvõtteks on kütuse lisatasu üks hinnakomponent ning teenusepakkujate ühine kokkulepe ei teeniks siiski vabakonkurentsi ja kliendi huve.

Pean tunnistama, et ei ole ka kuulnud, et mõnes riigis oleks transpordisektoris samased alused kütuselisatasu arvestamisel ja usun, et seda just ennekõike eelpool mainitu valguses.

Energiakandjate hinnad on olnud väga muutuvad ja ilmselt püsivad muutuvana ka tulevikus. Kütuse lisatasu rakendamise eesmärk on hoida ja kajastada võimalikult läbipaistvana kütusehindade muutust ja mitte ennustusele tuginedes "igaks juhuks" lisada transpordi baashindadele kohe suure varuga protsent. See ei oleks kliendi suhtes aus.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0252653
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.0257454
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0511195
Filipiinide peeso PHP 59,73 0.0787507
Hiina jüaan CNY 7,72 -0.0259168
Hongkongi dollar HKD 8,93 -0.021264
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0161533
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.0237891
India ruupia INR 80,90 -0.0494175
Indoneesia ruupia IDR 16145,33 -0.0263165
Islandi kroon ISK 137,64 0.0290698
Jaapani jeen JPY 124,52 0.0562475
Kanada dollar CAD 1,51 -0.026448
LAV rand ZAR 15,61 -0.1094085
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,02 -0.1510231
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.1472848
Mehhiko peeso MXN 21,61 -0.2174636
Norra kroon NOK 9,73 -0.0533875
Poola slott PLN 4,29 -0.0419835
Rootsi kroon SEK 10,27 -0.0778574
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0149152
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.012955
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0684073
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0618047
Taani kroon DKK 7,46 -0.0388376
Tai baht THB 36,11 -0.1838398
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.043063
Türgi liir TRY 6,09 0.1018447
Ukraina grivna UAH 31,90 -0.0263254
Ungari forint HUF 319,39 0
USA dollar USD 1,14 -0.0526547
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.1009561
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0081746
Vene rubla RUB 75,58 0.027395

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019