Oleg Ossinovski:
Eesti raudteeseadus ei luba täna valitsusel omada samades kätes nii infrastruktuurihaldajat ja kaubavedu, see on olnud keelatud juba aastast 2004. Euroopa Komisjon on alustanud menetlust mitu aastat tagasi seoses selle küsimusega, tulemuseks võib tulla väga suur trahv.
Müügist võidavad tarbijad, terminalid, sadamad, inimesed saavad tööd, kaubavedajad ehk kogu transiidisektor.
Kui kaubavedu müüakse maha, tekib konkurents - hinnad langevad ning tekkivad uued veod. Täna näeme, et Venemaal eravedaja saab teenida kaubavedamisel nii palju kui on võimalik, EVR Cargoga ei suudeta Venemaa poole pealt läbirääkida ja kaupa ei liigu. Kui on tegu eraettevõttega, on võimalik vedude mahtu tõsta.
Millised on riskid juhul kui ostja on väljaspool Eestit? Mitte mingisugused. EVR Cargo on väga väike ettevõtte, kaotada ei ole midagi. Hästi oluline on see, et infrastruktuur jääks riigile, sest see tagab niinimetatud garantii ja turvalisuse. Umbes 30 miljoni euroga võidakse see ära osta.