Simmermann: Eesti Raudtee kaotab poolitamisest

Eesti Raudtee juhi Kaido Simmermanni sõnul mõjub riigi otsus jagada Eesti Raudtee kaheks – infra- ja kaubaveofirmaks – ettevõttele kahjulikult. Otsest vajadust jagunemiseks Eesti tema sõnul pole.

Riik otsustas 14. juulil jagada Eesti Raudtee kaheks - infrastruktuurihaldajaks ja kaubavedudega tegelevaks firmaks. Viimase võib riik ka müüa. Ettevõtte jagunemine viiakse läbi aasta jooksul, 2012. aasta teiseks pooleks.

Küsimustele vastab Eesti Raudtee juhatuse esimees  Kaido Simmermann.

Kas on hea mõte jagada ettevõtte kaheks?
Ettevõtte seisukohalt see ei ole hea. Kogu see raudteede jagunemine, mis Euroopas toimub on seotud sellega, et Euroopa Liit tahab arendada konkurentsi raudteel ning lõhkuda ära suured monopoolsed raudteed. Lasta tekitada rohkem operaatoreid ning lasta operaatoritel omavahel konkureerima, et kliendil oleks võimalus valida erinevate kaubavedajate ja reisivedajate vahel.
Euroopas on täna niimoodi, et pooled EL riigid on jaganud oma raudteed, pooled on kontsernis nagu Eesti Raudtee. Eestis ei ole see jagunemine vajalik - meil on neli reisivedajad ning kaks kaubaettevõtet. See näitab, et meil Eestis on konkurentsi küsimus lahendatud.
Teistest riikides ei ole konkurentsi küsimus nii hästi lahendatud kui meil. Paljudes riikides on infrastruktuuriettevõte ning kauba ja reisivedude vahel olnud tüli üleval, kui on lahku läinud, siis iga ühel on omad eesmärgid.

Tunnete ebavõrdust Eesti ja suurte riikide vahel?
Meil ei ole reaalselt vajadust eraldamiseks. Euroopa suured raudteed ei ole end ära jaganud. Kõik, kes on ära jaganud, on just väiksemad raudteed. Suured hoiavad kokku ning võitlevad kohtus ELi vastu. Näiteks Leedu on peatanud oma jagunemise, kuni selgub, milline on kohtuotsus Saksamaa vs Euroopa Komisjon. Samuti ei ole Läti jagunemist teinud.

Ühe variandina võib riik müüa kaubavedude poole. Kas peate seda õigeks?
Kindlasti oleks Eesti Raudteele meeldivam, kui oleks ise saanud selle osa müüa – see oleks meile vahendeid toonud. See on riigi otsus kas müüa ja kellele müüa. Täna väga suuri tahtjaid, kellele oleks müüa, ei ole silmapiiril. Meie kõige suurem strateegiline partner on Venemaa. Teised riigid mingit suurt lisaväärtust meile tuua ei saa. Ainuke, mis meid huvitaks on lisa kaubavedu ja mahud, mis lisavad võimalusi arendada raudteed. Lisa kaubaveod võivad tulla Venemaalt, Ukrainas, Valgevenest või kaubad, mis liiguvad sinna poole.

Seega oleks hea, kui ostja oleks Venemaalt, Ukrainast või Valgevenest?
Ma ei oska öelda kui hea ta on. Peab arvestama, et Venemaa arendab oma sadamaid. Ei tohiks juhtuda see, et näiteks Venemaa organisatsioon või ettevõtte ostab Eesti Raudtee ära ja lõpuks otsustab selle kinni panna, et arendada oma sadamaid.

Kui suur on täna kaubavedude tegeleva firma väärtus?
25-50 miljoni euro vahel, sõltub sellest, kuidas jätkuvad kaubaveod.

Mida Eesti Raudtee jagunemisest võidab?
Eestis jääb bürokraatiat vähemaks. Infrastruktuuri ja Eesti Raudtee jaoks läheb olukord keerulisemaks, kuna täna on meil võimalus kasutada rahavooliselt nii kaubaveo kui ka infrastruktuur raha, kui on vaja suuremaid makseid teha.

Mida on jagunemiseks täna Eesti Raudtee ettevalmistuseks ära tehtud?
Põhilised ettevalmistused on seotud IT-ga. Eelmine aasta juba vahetati välja majandustarkvara selliseks, et seda on võimalik jagada kaheks. Samuti tegeletakse IT lahenduste muutmisega.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0063115
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0353682
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0306905
Filipiinide peeso PHP 59,43 0.1567319
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.0350045
Hongkongi dollar HKD 8,95 -0.0279345
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0148186
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0714728
India ruupia INR 81,10 -0.0209563
Indoneesia ruupia IDR 16066,76 -0.035029
Islandi kroon ISK 138,30 0.0216967
Jaapani jeen JPY 123,81 -0.145173
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0462474
LAV rand ZAR 15,67 0.008297
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,71 0.1163862
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0149512
Mehhiko peeso MXN 21,64 -0.127378
Norra kroon NOK 9,74 -0.0102615
Poola slott PLN 4,29 0.0512809
Rootsi kroon SEK 10,23 0.0195484
Rumeenia leu RON 4,68 -0.014964
Singapuri dollar SGD 1,55 -0.0840173
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0450857
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0621118
Taani kroon DKK 7,46 0.025463
Tai baht THB 36,42 0.0904102
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0039171
Türgi liir TRY 6,21 -0.0418713
Ukraina grivna UAH 32,01 -0.0349765
Ungari forint HUF 322,92 0.0402739
USA dollar USD 1,14 -0.0700894
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.0956251
Valgevene rubla BYN 2,46 0.0162661
Vene rubla RUB 76,46 0.0049704

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019