Lugeja arvab: Leedu astub Rail Balticaga reha otsa

Äripäeva lugeja leiab, et Leedu on Rail Baltica osas reha otsa astumas, kuna aeglasele ja vene rööpa laiusega raudteele kaupa ei tule.

Järgneb ÄP lugeja kommentaar intervjuule Leedu peaministri Andrius Kubiliusega:

Kubiliuselt huvitav mõte. Ka nemad astuvad selle reha otsa, et parandavad kõigepealt Rail Baltcia nime all olemasoleva vene laiuses raudtee 120km/h kiiruseni ja siis liiguvad edasi.

Ma arvan et see ei ole eriti mõistlik mõte, kuna aeglasele ja vene rööpa laiusega raudteele kaupa ei tule.

Kubilius küsib, et kui suur on vajadus Tallinnast rongiga Berliini sõita? Ma arvan et see vajadus on väike kui reisijaid vaadata. Kuid see ei ole argument, sest Rail Baltical hakkab tõenäoliselt domineerima lähidistantside reisiliikluses, kuhu lisandub väiksemas mahus pikkade vahemaade reisiliiklus. Reisijaid oleks küll.

Tegelikult me peame vaatama kauba liikumist. Soome ja Saksamaa vahel liigub suures koguses kaupa mööda merd. Baltikumi enda kaup liigub põhja-lõuna suunal väga suures osas maanteel. Põhjus on otseselt raudtees, mis ei ole kaubavedude teostamisel reaalseks alternatiiviks olemasolevale infrastruktuurile.

Heale põhja-lõuna suunalisele raudteele saab tulevikus saatuslikuks kolm punkti, mis praegust olukorda iseloomustab:
1) Aeglane raudtee - kui maantee ja mereteed on sama kiired, siis miks saata kaupa maanteel? Kaubavedudes on oluline ajasääst. Kui raudteel ei ole selget eelist, siis on raudteed alternatiivina liiga lihtne ignoreerida
2) Vene laiuses raudtee - Euroopa suunal kaupa vedades on vene rööpalaius isoleeritud süsteem. Sellel vedades kasvavad kulud koheselt, kuna mingis geograafilises punktis on Euroopasse või Euroopast vedades vaja rongidel rattad vahetada. See lisaoperatsioon aeglustab liiklust ja tõstab kulusid. Mistõttu logistikud valivad alternatiivid.
3) Suure ringiga Baltikumi läbiv raudtee tähendab ainult kulude kasvu. Suur ring ei ole põhjendatud, kuna reisirongiliiklus hakkab ükskõik millisel trassivariandil kahjumlik olema. Kaubaveod on kasumlikud, kuid kaubaveod ei liigu siis, kui nad peavad Põhja-Lõuna teljel liikudes tegema rohkem kui 120 km suuruse lisaringi. Parem juba saata kaup mööda Via Balticat, mis on üsna sirge trass, kui mööda Rail Balticat, mis läheb praegu suure ringiga.

Kubiliuselt imelik arvamus, et tuleb vaadata tasuvust ja Leedu seetõttu valis vene laiuses kõige aeglasema ühenduse. Uus tasuvusanalüüs on ju nii värske, et seda pole veel avalikkusele esitletud. Kuidas siis on toimunud valik kõige nõrgema variandi kasuks? See 120km/h variant mis on aeglane, vene rööbastega ja liigub suurte ringidega Baltikumis, on kõige halvem variant mida Rail Balticana esitleda kuna see ei käivita tõelist Rail Balticat ehk põhja-lõuna suunalist kaubaveo telge (kuhu seejärel liituvad ka reisirongid).

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0445633
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.010227
Filipiinide peeso PHP 60,01 0.3478203
Hiina jüaan CNY 7,72 0.2232548
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.053828
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0430837
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.1931837
India ruupia INR 81,17 0.2705474
Indoneesia ruupia IDR 16179,52 0.4323437
Islandi kroon ISK 137,60 -0.0145328
Jaapani jeen JPY 124,60 -0.1202405
Kanada dollar CAD 1,51 0.1726542
LAV rand ZAR 15,73 0.0038138
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,19 0.2431435
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0428018
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.1659812
Norra kroon NOK 9,73 0.0215929
Poola slott PLN 4,29 -0.1072061
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0175413
Rumeenia leu RON 4,70 -0.1020473
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1424963
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1700102
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0.0053596
Tai baht THB 36,12 0.1069691
Tšehhi kroon CZK 25,56 -0.0820922
Türgi liir TRY 6,06 0.1040222
Ukraina grivna UAH 31,78 0.0437635
Ungari forint HUF 317,64 -0.0786436
USA dollar USD 1,14 0.1144265
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.3144468
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0041005
Vene rubla RUB 75,41 0.2423329

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019