Lugeja arvab: Leedu astub Rail Balticaga reha otsa

Äripäeva lugeja leiab, et Leedu on Rail Baltica osas reha otsa astumas, kuna aeglasele ja vene rööpa laiusega raudteele kaupa ei tule.

Järgneb ÄP lugeja kommentaar intervjuule Leedu peaministri Andrius Kubiliusega:

Kubiliuselt huvitav mõte. Ka nemad astuvad selle reha otsa, et parandavad kõigepealt Rail Baltcia nime all olemasoleva vene laiuses raudtee 120km/h kiiruseni ja siis liiguvad edasi.

Ma arvan et see ei ole eriti mõistlik mõte, kuna aeglasele ja vene rööpa laiusega raudteele kaupa ei tule.

Kubilius küsib, et kui suur on vajadus Tallinnast rongiga Berliini sõita? Ma arvan et see vajadus on väike kui reisijaid vaadata. Kuid see ei ole argument, sest Rail Baltical hakkab tõenäoliselt domineerima lähidistantside reisiliikluses, kuhu lisandub väiksemas mahus pikkade vahemaade reisiliiklus. Reisijaid oleks küll.

Tegelikult me peame vaatama kauba liikumist. Soome ja Saksamaa vahel liigub suures koguses kaupa mööda merd. Baltikumi enda kaup liigub põhja-lõuna suunal väga suures osas maanteel. Põhjus on otseselt raudtees, mis ei ole kaubavedude teostamisel reaalseks alternatiiviks olemasolevale infrastruktuurile.

Heale põhja-lõuna suunalisele raudteele saab tulevikus saatuslikuks kolm punkti, mis praegust olukorda iseloomustab:
1) Aeglane raudtee - kui maantee ja mereteed on sama kiired, siis miks saata kaupa maanteel? Kaubavedudes on oluline ajasääst. Kui raudteel ei ole selget eelist, siis on raudteed alternatiivina liiga lihtne ignoreerida
2) Vene laiuses raudtee - Euroopa suunal kaupa vedades on vene rööpalaius isoleeritud süsteem. Sellel vedades kasvavad kulud koheselt, kuna mingis geograafilises punktis on Euroopasse või Euroopast vedades vaja rongidel rattad vahetada. See lisaoperatsioon aeglustab liiklust ja tõstab kulusid. Mistõttu logistikud valivad alternatiivid.
3) Suure ringiga Baltikumi läbiv raudtee tähendab ainult kulude kasvu. Suur ring ei ole põhjendatud, kuna reisirongiliiklus hakkab ükskõik millisel trassivariandil kahjumlik olema. Kaubaveod on kasumlikud, kuid kaubaveod ei liigu siis, kui nad peavad Põhja-Lõuna teljel liikudes tegema rohkem kui 120 km suuruse lisaringi. Parem juba saata kaup mööda Via Balticat, mis on üsna sirge trass, kui mööda Rail Balticat, mis läheb praegu suure ringiga.

Kubiliuselt imelik arvamus, et tuleb vaadata tasuvust ja Leedu seetõttu valis vene laiuses kõige aeglasema ühenduse. Uus tasuvusanalüüs on ju nii värske, et seda pole veel avalikkusele esitletud. Kuidas siis on toimunud valik kõige nõrgema variandi kasuks? See 120km/h variant mis on aeglane, vene rööbastega ja liigub suurte ringidega Baltikumis, on kõige halvem variant mida Rail Balticana esitleda kuna see ei käivita tõelist Rail Balticat ehk põhja-lõuna suunalist kaubaveo telge (kuhu seejärel liituvad ka reisirongid).

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0063967
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.0449608
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,72 0.0435547
Hiina jüaan CNY 7,81 0.0435389
Hongkongi dollar HKD 8,79 0.0409677
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0350305
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.0120741
India ruupia INR 81,76 0.045276
Indoneesia ruupia IDR 16619,78 0.0445451
Islandi kroon ISK 138,31 -0.0216857
Jaapani jeen JPY 127,71 0.0313308
Kanada dollar CAD 1,49 0.0269251
LAV rand ZAR 16,22 -0.1625396
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,39 -0.0391576
Malaysia ringgit MYR 4,70 0.0447246
Mehhiko peeso MXN 22,84 0.0153247
Norra kroon NOK 9,55 -0.0073267
Poola slott PLN 4,30 0
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.0272894
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0128977
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0966059
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0229148
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176398
Taani kroon DKK 7,46 -0.0201102
Tai baht THB 37,18 -0.0459732
Tšehhi kroon CZK 25,89 -0.0887551
Türgi liir TRY 6,14 0.2073503
Ukraina grivna UAH 31,30 0.0444241
Ungari forint HUF 322,19 0.1118603
USA dollar USD 1,12 0.0624053
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.0179512
Valgevene rubla BYN 2,40 0.0083493
Vene rubla RUB 76,10 -0.0099865

Valdkonna töökuulutused