Kallas: Vajame ka Via Balticat

Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase sõnul on Euroopal turule ekspordist sõltuvate Balti riikide jaoks väga oluline põhja-lõuna suunalise transpordiühenduse väljaehitamine ning siin ei võiks Rail Baltica kõrval unarusse jätta ka Via Balticat.

Via Baltica ehk korralik autotee ei kuulu täna üleeuroopalisse võrgustikku. See on unarusse jäänud omaaegsete raskuste tõttu, kuid seda tasuks ka väga tõsiselt mõelda, leidis volinik.

„Selleks et oleksime integreeritud Euroopasse vajame ka korralikke autoteid,“ ütles Kallas.

Praegu on peamine transpordiprojekt põhja-lõuna suuna tugevdamiseks Rail Baltica, mis praegusel kujul on üleeuroopaliste võrgustike projekt ja edeneb Kallase sõnul „päris kenasti“. Probleem on paraku see, et praeguses versioonis ei loo selle projekti elluviimine näiteks reisijateveos lennuliiklusele olulist alternatiivi. Oluliselt ambitsioonikam oleks Euroopa laiusega raudtee väljaehitamine, mis läheks Tallinnast Varssavisse. Värskelt on selle kohta valminud ka mahukas tasuvusuuring.

„See oli üllatavalt positiivne,“ ütles Kallas uuringu kohta. „See on tehtav küll, kui selleks on poliitiline tahe,“ jätkas ta, jättes siiski täpsemaid numbreid ja maksumuse nimetamata põhjusel, et pole veel jõudnud mahuka ülevaatega piisavalt tutvuda.

„Väga palju räägitakse sel teemal, et meil on seda ühendust vaja, aga kui tegemiseks läheb, siis öeldakse, et tegelikult on meie vajadus ikka Venemaa ja peame ühendusi tekitama Venemaaga. Arvatakse, et see on müstiline asi, mis lahendab kõik meie probleemid. Samas inimesed sõidavad Euroopasse, kolmveerand kaubavahetusest on Euroopaga – järelikult on ju vaja (põhja-lõuna ühendust – toim.),“  ütles Kallas.

„Mul ei ole midagi selle vastu, et oleksid head ühendused Venemaaga. Aga kui me räägime prioriteetidest, siis prioriteet on selgelt põhja-lõuna ühendus.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0378979
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.009362
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0306717
Filipiinide peeso PHP 59,75 0.1156127
Hiina jüaan CNY 7,72 0.0388752
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.014549
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0632673
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.0095157
India ruupia INR 80,96 0.0185316
Indoneesia ruupia IDR 16153,86 0.0265022
Islandi kroon ISK 137,60 0
Jaapani jeen JPY 124,55 0.0803536
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,62 -0.0339102
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,84 -0.0086075
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0405567
Mehhiko peeso MXN 21,63 -0.1191202
Norra kroon NOK 9,73 -0.1355222
Poola slott PLN 4,29 0.0163269
Rootsi kroon SEK 10,27 -0.0457412
Rumeenia leu RON 4,69 -0.05753
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0647752
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1140121
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0794632
Taani kroon DKK 7,46 -0.0482121
Tai baht THB 36,10 -0.1979388
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0665518
Türgi liir TRY 6,09 -0.004928
Ukraina grivna UAH 31,91 -0.0087751
Ungari forint HUF 319,29 -0.0313097
USA dollar USD 1,14 -0.0263273
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.0059386
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0081746
Vene rubla RUB 75,69 0.1761486

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019