Reportaaþ: Jaapanist toodi Eestisse süvenduslaev

Möödunud nädalal lossiti reidil laeva, mis tõi Eestisse Ust-Luga sadamat teenindava Venemaa suurettevõtte seadmed. Pärast remonti hakkab see tehnika süvendama Hundipea sadamat.

Tol õhtul oli Eestis on oodata tugevat tormi, kuid Venemaa ettevõtte huve esindavad spetsialistid kavatsesid ellu viia unikaalse laeva unikaalse lossimise. Olgu öeldud, et Eestis ei ole varem midagi sellist tehtud. Põnevaks tegi asja see, et laev seisis reidil, mitte kai ääres.

„Kas arvate, et lähen koos teiega merele? Torm tuleb, aga mina olen endine meremees,” vastas küsimusele, kas puksiiril tuleb tugev kõikumine ning kas ta ei karda ronida suurele laevale trappi mööda, laevade agenteerimisega tegeleva ettevõtte Abelco Agency juhataja Vladimir Zavilohin. „Nali,” lisas ta sekund hiljem, märgates reaktsiooni oma sõnadele.

Laev tuli Jaapanist, meeskonda kuuluvad Hiina meremehed. „Hetkel ei ole ta eriti kõrge, kuna on osaliselt vee all. Selle pardal on süvenduslaev. See on teine laev, mis ei sa iseseisvalt liikuda. Selle lossimine toimubki. Selleks süvenduslaeva vedav alus laskub veel sügavamale,” seletab ta teel sadamasse.

Puksiiri kapten on rahulik. „Aga kuidas lubatud tormiga jääb?” esitame küsimuse. „Praegu on ju rahulik. Vastasel korral poleks välja lastud,” vastab tema. Hakkame liikuma. Kapten pole varem sellist tööd teinud. Alust on juba näha. Näeb imelik välja: nina ja ahter eraldi, keskel aga vesi ja seesama süvenduslaev (meenutab suurt ekskavaatorit). „Pole midagi,” teeb keegi nalja. „Hiinlased kleebivad pärast kaks poolt kleeplindiga kokku.”

Tuul aga tugevneb. Kui puksiir lõpuks vajaliku pardani jõuab, on lained juba meeter-poolteist kõrged. Alusele visatakse köis, mis kinnitatakse süvenduslaeva külge. Tuul viib puksiiri eemale. Saab selgeks, et üksinda ta hakkama ei saa. Appi kutsutakse teine puksiir. Hiina laeva kapten vehib aktiivselt kätega. Pinge kasvab.

„Kapten võib iga hetk lossimise peatada, kuid siis seisaku tõttu kaotame me suure hulga raha,” seletab Venemaa esindaja.
Selle ajaga alus aga vajub veel rohkem vee alla, süvenduslaev jääb vee peale ujuma, puksiirid tirivad selle maha ja juhivad sadamasse. Asi tehtud. Kusjuures, rasketes tingimustes.
 

Osale arutelus

  • Tatjana Merkulova

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1142422
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.0158039
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204468
Filipiinide peeso PHP 59,97 -0.0116717
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.0179299
Hongkongi dollar HKD 8,83 -0.0169783
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0189455
Iisraeli seekel ILS 4,26 -0.0187776
India ruupia INR 81,30 -0.0184466
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 -0.0176502
Islandi kroon ISK 139,23 -0.0287212
Jaapani jeen JPY 128,18 -0.0156006
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0528646
LAV rand ZAR 16,27 -0.0129091
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0.0085956
Malaysia ringgit MYR 4,73 -0.016913
Mehhiko peeso MXN 22,87 -0.0620643
Norra kroon NOK 9,74 -0.0020534
Poola slott PLN 4,29 -0.0186389
Rootsi kroon SEK 10,24 -0.0370963
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0171925
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0385381
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.0556483
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0354516
Taani kroon DKK 7,47 -0.0174106
Tai baht THB 37,11 -0.0177836
Tšehhi kroon CZK 25,76 -0.0388123
Türgi liir TRY 6,06 -0.0181401
Ukraina grivna UAH 31,54 -0.0177535
Ungari forint HUF 323,40 -0.0154583
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.036075
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.1836701
Vene rubla RUB 75,48 -0.0177499

Valdkonna töökuulutused