Ust-Luga süvenduslaev hakkab tööle Hundipea sadamas

Eesti ettevõtte Baltic Techservise OÜ juhataja Sergei Širokov, rääkis, miks toodi Vene partneri süvenduslaev Eestisse remonti ning milliseid töid hakkab ta siin teostama.

Kes on selle tehnika tellijaks ning millel teie suhted põhinevad?
Firma Northern Dredging Company Ltd loodi praktiliselt nullist. Saades süvendustööde peatöövõtjaks Ust-Luga sadamas, hakati soetama ja laiendama oma laevastikku. Juba peaaegu seitse aastat teeme nendega koostööd. Alustasime siis, kui firma loodi. Koostöö tulemusena loodi allhankefirma, mis täna juhib  tehniliselt kogu Vene ettevõtte laevastikkuu.

Mida tähendab „tehniline juhtimine”?
Vastutame laevastiku tehnilise seisukorra, moderniseerimise eest. Mingil määral oleme seotud ka laevade ostuga. Ettevõte soetab ka uusi aluseid, meie aga tegeleme projektide tehnilise ettevalmistamisega.
Näiteks, aasta tagasi anti meile ülesandeks leida selline süvenduslaev, mida te täna nägite. Leidsime selle Jaapanist, vormistasime dokumendid, korraldasime aluse registreerimise, saatmise, lossimise. Nüüd valmistame selle ette remondiks ja tööks.
 
Miks Jaapanist? Euroopa on ju lähemal.
Kogu projekt läks meile vähem maksma kui taolise laeva ostmine Euroopas. Ning kuigi transport on peaaegu sama kallis kui alus, taoline transportimine ujuvdokil on väga turvaline. Nii suur laev ei karda eriti torme, vähem on ka muid riske.
 
Kas see on esimene laev, mis selliselt kohale toodi?
Tellija jaoks oleme ostnud juba seitse laeva, kuid sellist transportimise viisi kasutasime esimest korda. Antud meetodit kasutatakse üldse väga harva, Eesti sadamad ei ole aga taolisi aluseid veel näinud. Endisesse nõukogude leeri kuuluvate Läänemeremaade (pean silmas Baltimaad, Poola ja Venemaad) on see suurim taoline süvenduslaev. Midagi sarnast on Soomes, kuid väiksema võimsusega.
 
Kas Eestis tehnika hakkab tööle?
Ilmselt saame süvendada Hundipea sadamat. Projekti peatöövõtjal, Eesti firmal, taolist tehnikat ei ole ning ta otsustas pöörduda suure Venemaa ettevõtte poole.
 
Miks just Vene firma? Kas tal ei ole sellel turul konkurente?
Konkurente on palju. Näiteks, soomlased. Neil on hea tehnika, kogemus, kuid teenuse hind on vähemalt poolteist korda kõrgem.
Töötavad ka hollandlased, belglased, taanlased. Maailmaturul on neli juhtivat ettevõtet selles valdkonnas, kuid viimased kaks aastat areneb Venemaa firma nii kiiresti, et hakkab neile tehnika tasemega järgi jõudma, pakkudes sealjuures väiksemaid hindu.
 
Miks venemaalased valisid aluse remontimiseks just Tallinna? 
Laevaremondi hinnad on madalamad, aga kvaliteet üldiselt kõrgem. Muidugi kui jätta välja halba kvaliteeti pakkuvad Eesti firmad ja unikaalseid tellimusi täita suutvad Vene firmad. Me tunneme kohaliku turgu ja saame kasutada Eesti väikefirmasid, hoides laevaomaniku remondieelarvet kokku. Mõned tööd on kaks korda odavamad.
 
Kui palju on Eestis selliseid töid teostavaid ettevõtteid?
Paarikümne ringis. Meie teeme koostööd seitsme-kaheksaga. Kui on vaja dokitöid, pöördume BLRT või Netamani poole.
Meie ettevõtete suurim probleem on ebapiisav tellimuste maht. Mullu oli eriti raske, tänavu on natuke kergem. Tuues laevu remondiks anname sellistele ettevõtetele võimaluse ellu jääda.
 
Millised väljavaated nüüd on?
Kasu saame kindlasti. Näiteks, kui Hiina laevaomanik tuleb meie sadamatesse, võtab kohe ühendust lossimistöid teostanud Abelco Agency´ga. Koostöö Eesti ja Venemaa vahel on ka vastastikku kasulik. Venemaal saadakse sellest aru. Oleks tore, kui poliitikud mõistaksid, et raha teenimine ja rikas elu võivad kujuneda parimaks rahvusideeks. 
 
TAUST:

l Ettevõte Northern Dredging Company Ltd  loodi 2004. aastal ning kuulub PST Holdingu koosseisu. PST Holding asutati 2003. aastal kaubasadama ehitamiseks Ust-Lugas. 
 
2007. aastal käivitas ettevõte oma laevastiku arenguprogrammi, mille raames kavatseti soetada 12 ühikut süvendustehnikat. Programm kestab 2012. aastani. 
 
Nagu kinnitas Eesti Veeteede amet  hakkab Northern Dredging Company Ltd teostama allhanketöid Hundipea sadamas, mis on ühtlasi Veeteede Ameti laevastiku peasadam. Hundipea sadama rekonstrueerimistööd on vajalikud, kuna sadama sildumis- ja kaitseehitised on valdavalt navigatsiooni-, kasutus- ja keskkonnaohtlikus seisundis, samuti puuduvad jäämurdjate sügavaveelised sildumiskohad ning märkimisväärne osa sadama madalaveelistest sildumiskohtadest on põhjasuunalise lainetuse lainevee eest kaitsmata.
 
Hundipea sadama rekonstrueerimise I etapi käigus renoveeritakse Hundipea sadam osaliselt – renoveeritakse sildumisliinid S1-S7 ja süvendatakse osaliselt Hundipea sadama akvatooriumi ja Paljassaare kanalit, et tagada jäämurdja Tarmo juurdepääs Hundipea sadama sildumisliinile S2.

Osale arutelus

  • Tatjana Merkulova

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0503303
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.577736
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0715637
Filipiinide peeso PHP 59,77 0.5399314
Hiina jüaan CNY 7,71 0.1338253
Hongkongi dollar HKD 8,92 -0.1599857
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.052504
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.0119053
India ruupia INR 80,98 0.1149781
Indoneesia ruupia IDR 16128,32 0.2576635
Islandi kroon ISK 137,62 -0.5563986
Jaapani jeen JPY 124,02 -0.2413127
Kanada dollar CAD 1,51 0.112553
LAV rand ZAR 15,68 0.5290361
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,77 0.2005939
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.0704842
Mehhiko peeso MXN 21,74 0.9741934
Norra kroon NOK 9,75 0.1448948
Poola slott PLN 4,29 0.1074189
Rootsi kroon SEK 10,28 0.1950135
Rumeenia leu RON 4,69 0.0469363
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.0647585
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.3617863
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2658867
Taani kroon DKK 7,46 -0.0562452
Tai baht THB 36,10 -0.1037634
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0391589
Türgi liir TRY 6,11 0.5232931
Ukraina grivna UAH 31,87 -0.344627
Ungari forint HUF 319,20 -0.6659613
USA dollar USD 1,14 -0.1667105
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.4519774
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.1673196
Vene rubla RUB 75,76 0.3050444

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019