Parts: Rail Baltica peab saama lähiaastatel reaalsuseks

Neljapäeval Brüsselis Läti ja Leedu kolleegide ning Euroopa Komisjoni esindajatega kohtunud Eesti majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles, et riikidel on aeg minna rongiliikluse taastamisel Tallinnast Varssavisse sõnadelt tegudele, kuna kõik eeldused selleks on olemas.

Eesti peab oluliseks ja reaalseks reisirongiliikluse taastamist olemasoleva Rail Baltica trassil juba lähitulevikus, kasutades automaatset rööpmelaiuse vahetuse tehnoloogiat Leedu ja Poola piiril. Olemasoleval infrastruktuuril on reaalne rongi sõidukiirus 120 kilomeetrit tunnis.

Eesti riik on Euroopa Liidu abiga panustanud Rail Balticasse sadu miljoneid kroone ning on valmis selle projektiga edasi minema. Eesti poolt vaadatuna on reaalne alustada rongidega opereerimist juba 2012. aastal, kuid see eeldab ka teiste osapoolte konkreetset panust.

Läti ja Leedu toetasid Eesti initsiatiivi ning kinnitasid, et on nõus rongiliikluse taastamisse oma panuse andma.

Kolme riigi esindajad tõdesid, et kuna reisijate raudteetranspordile on praegu toimivad alternatiivid olemas, tuleb rongiliiklusele anda juurde lisaväärtusi. Partsi sõnul tuleb Eestisse iga päev tuhandeid turiste Soomest ja Venemaalt, kes otsivad võimalusi edasi reisida. „Me peame mõtlema geograafiliselt laiemalt ja suunaga tulevikku, oma laste peale,“ ütles Parts.

Kohtumisel leppisid riikide esindajat kokku, et raudteeettevõtete ja riigi esindajate koostöös töötatakse Euroopa Komisjoni koordineerimisel välja detailne tegevuskava reisirongi liikluse avamiseks olemasoleva Rail Baltica trassil Tallinn–Riia–Kaunas–Bialystok–Varssavi. Esimene kohtumine toimub jaanuaris.

Euroliidu TEN-T poliitika ümberkujundamisprotsessis peame saavutama selle, et Rail Baltica oleks Euroopa Liidu tulevase TEN-T põhitranspordivõrgustiku osa.  See tagab uue EL-i eelarveperioodi 2014-2020 võimalikud investeeringud. Eestile tähendab see võimalikke uute projektide, kuni 160 km/h kiirustele kohandatava raudteetrassi investeeringuid Tallinn–Tartu–Valga-Riia liinil. Samuti võiks uue veeremi soetamist osaliselt rahastada Euroopa Liit.

Eesti riik panustab perioodil 2008-2011 koos Euroopa Liidu abiga Rail Balticasse ligi 1,3 miljardit krooni.

 

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0946731
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0518733
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255754
Filipiinide peeso PHP 59,48 0.2359405
Hiina jüaan CNY 7,71 0
Hongkongi dollar HKD 8,95 -0.0301693
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0080829
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1048268
India ruupia INR 81,14 0.0283527
Indoneesia ruupia IDR 16092,46 0.1248725
Islandi kroon ISK 138,31 0.0289289
Jaapani jeen JPY 123,68 -0.2500202
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1321353
LAV rand ZAR 15,65 -0.1493452
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,51 -0.2116824
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0939789
Mehhiko peeso MXN 21,64 -0.1116865
Norra kroon NOK 9,74 -0.0677256
Poola slott PLN 4,29 0.0209785
Rootsi kroon SEK 10,23 -0.037142
Rumeenia leu RON 4,68 -0.0598559
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.1615718
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0225428
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0266193
Taani kroon DKK 7,46 0.0147418
Tai baht THB 36,19 -0.5540029
Tšehhi kroon CZK 25,54 0.0235027
Türgi liir TRY 6,19 -0.2721636
Ukraina grivna UAH 32,00 -0.0524648
Ungari forint HUF 322,98 0.0588618
USA dollar USD 1,14 -0.0788505
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.1553909
Valgevene rubla BYN 2,46 -0.0081331
Vene rubla RUB 76,37 -0.1093488

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019