Parts: Rail Baltica peab saama lähiaastatel reaalsuseks

Neljapäeval Brüsselis Läti ja Leedu kolleegide ning Euroopa Komisjoni esindajatega kohtunud Eesti majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles, et riikidel on aeg minna rongiliikluse taastamisel Tallinnast Varssavisse sõnadelt tegudele, kuna kõik eeldused selleks on olemas.

Eesti peab oluliseks ja reaalseks reisirongiliikluse taastamist olemasoleva Rail Baltica trassil juba lähitulevikus, kasutades automaatset rööpmelaiuse vahetuse tehnoloogiat Leedu ja Poola piiril. Olemasoleval infrastruktuuril on reaalne rongi sõidukiirus 120 kilomeetrit tunnis.

Eesti riik on Euroopa Liidu abiga panustanud Rail Balticasse sadu miljoneid kroone ning on valmis selle projektiga edasi minema. Eesti poolt vaadatuna on reaalne alustada rongidega opereerimist juba 2012. aastal, kuid see eeldab ka teiste osapoolte konkreetset panust.

Läti ja Leedu toetasid Eesti initsiatiivi ning kinnitasid, et on nõus rongiliikluse taastamisse oma panuse andma.

Kolme riigi esindajad tõdesid, et kuna reisijate raudteetranspordile on praegu toimivad alternatiivid olemas, tuleb rongiliiklusele anda juurde lisaväärtusi. Partsi sõnul tuleb Eestisse iga päev tuhandeid turiste Soomest ja Venemaalt, kes otsivad võimalusi edasi reisida. „Me peame mõtlema geograafiliselt laiemalt ja suunaga tulevikku, oma laste peale,“ ütles Parts.

Kohtumisel leppisid riikide esindajat kokku, et raudteeettevõtete ja riigi esindajate koostöös töötatakse Euroopa Komisjoni koordineerimisel välja detailne tegevuskava reisirongi liikluse avamiseks olemasoleva Rail Baltica trassil Tallinn–Riia–Kaunas–Bialystok–Varssavi. Esimene kohtumine toimub jaanuaris.

Euroliidu TEN-T poliitika ümberkujundamisprotsessis peame saavutama selle, et Rail Baltica oleks Euroopa Liidu tulevase TEN-T põhitranspordivõrgustiku osa.  See tagab uue EL-i eelarveperioodi 2014-2020 võimalikud investeeringud. Eestile tähendab see võimalikke uute projektide, kuni 160 km/h kiirustele kohandatava raudteetrassi investeeringuid Tallinn–Tartu–Valga-Riia liinil. Samuti võiks uue veeremi soetamist osaliselt rahastada Euroopa Liit.

Eesti riik panustab perioodil 2008-2011 koos Euroopa Liidu abiga Rail Balticasse ligi 1,3 miljardit krooni.

 

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.3712951
Brasiilia reaal BRL 4,30 0.3902872
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0409082
Filipiinide peeso PHP 59,77 -0.4264961
Hiina jüaan CNY 7,88 0.2150373
Hongkongi dollar HKD 8,89 0.3647451
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.074155
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.7717936
India ruupia INR 81,63 -0.1589981
Indoneesia ruupia IDR 16659,06 -0.3577991
Islandi kroon ISK 140,22 0.0142653
Jaapani jeen JPY 128,96 0.381412
Kanada dollar CAD 1,49 -0.1603421
LAV rand ZAR 16,06 -1.2442903
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,18 -0.2774023
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.2825157
Mehhiko peeso MXN 22,95 -0.5309006
Norra kroon NOK 9,61 -0.0436722
Poola slott PLN 4,28 -0.3118527
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.1022216
Rumeenia leu RON 4,66 0.0644496
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0448919
Suurbritannia nael GBP 0,89 2.0347166
Šveitsi frank CHF 1,14 0.3517721
Taani kroon DKK 7,46 -0.0080424
Tai baht THB 37,33 0.2061822
Tšehhi kroon CZK 25,99 -0.0922722
Türgi liir TRY 6,05 -1.8770059
Ukraina grivna UAH 31,54 0.3008781
Ungari forint HUF 321,62 -0.1552217
USA dollar USD 1,14 0.3891051
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.1864437
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.7506013
Vene rubla RUB 74,83 -1.3364186

Valdkonna töökuulutused