Vedaja: juhte võiks praegu hulgi värvata

Ahtoli Transpordi juhi Enn Kivi sõnul süveneb sügisel juhtide puudus. Tema sõnul võiks juhte hulgi värvata, kuigi aastaid tööst eemal olnud juhte on keeruline taas tööle saada.

„Praegu on vedajatest puudus peaaegu kõigis valdkondades. See olukord peaks sügisel süvenema: kaup on hakanud liikuma ja see tuleb ära vedada, kuid pole vedajaid,“ selgitas Ahtoli Transport AS omanik ja juhataja Enn Kivi. „Vedajate pealt hoiti kokku ja nüüd on see käes,“ osutas ta majandussurutise aegse kokkuhoiuvõtete viljelemise tagajärgedele.

Kujunenud olukorras kipub kaubavedu takerduma eelkõige vedajate vähesuse taha. Mis edasi saab, seda on tema sõnul väga raske ette mõelda. Ühtpidi võiks ju autojuhte värvata lausa hulgi, teisalt aga on üks-kaks aastata tööst eemal olnud juhti üsna raske taas rooli taha lasta. „Kui inimene töötas viis aastat tagasi autol korralikult, siis nüüd pole võimalik teda tänapäevase kõrgtehnoloogilise auto rooli panna,“ näitlikustas Kivi.

Ahtoli Transport tegeleb juba ligi paarkümmend aastat turba tootmisega ja veab seda taas ise. Ise vedamisega ka kunagi alustati, vahepeal, nö parematel aegadel osteti veoteenus sisse. Kuid nüüd veetakse turvast taas ise. Siin on firmaomaniku sõnul kaubatootja otsustada, kas vedada oma toodet ise või lasta kellelgi teisel vedada. Kujunenud patiseisule lisab vürtsi ka kallinenud kütusehind. Selle tulemusel on turba Euroopasse vedu autodelt kanaliseeritud ümber laevadele. Kuid kõiki vedusid laevadele viimaste ülisuurte mahtude tõttu ümbermängida ei saa. „Sügisel tuleb veel teraviljavedu – mis siis saab…, raske öelda,“ arutles Kivi.

Tema veendumusel on süvenemas paarikümne aasta tagune ise kõige tegemise laadi suhtumine: tootja hakkab taas ise vedama – kuna nii on kauba kohalejõudmine kindlam ja tihti ka soodsam. „Tänapäeval on Eestis rohkem talupoeglikku mõtlemist – milleks teistele jagada!?“ osutas Kivi tõsiasjale, mis omakorda paneb puhtalt logistikale orienteeritud firmad kiratsema. Teisisõnu juhtide puuduses ja kaupade külluse alla vajuvad logistikafirmad kipuvad teenuse osutamisega jääma hätta, mistõttu tootja eelistab ise vedada. Asjale lisab vürtsi vedajate soov hinda tõsta.

Pealegi võtab noorte juhtide koolitamine aega. See omakorda soodustab tellijate soovi maikuiste kabotaažireeglite tuules kutsuda Maarjamaale senisest enam välismaiseid vedajaid, näiteks poolakaid, viimased juba toimetavadki siin, osutas Kivi tõsiasjale.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.04667
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,43 0.023171
Hiina jüaan CNY 7,78 -0.200174
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.02721
Horvaatia kuna HRK 7,51 -0.011986
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.05081
India ruupia INR 76,49 -0.042602
Indoneesia ruupia IDR 15892,00 -0.018873
Islandi kroon ISK 124,05 0.045164
Jaapani jeen JPY 132,06 0.022722
Kanada dollar CAD 1,47 -0.172383
LAV rand ZAR 15,77 0.055832
Lõuna-Korea vonn KRW 1330,00 0.015039
Malaysia ringgit MYR 4,97 -0.040245
Mehhiko peeso MXN 22,12 0.014019
Norra kroon NOK 9,34 -0.084512
Poola slott PLN 4,23 -0.035409
Rootsi kroon SEK 9,59 0.00542
Rubla RUB 67,36 -0.136387
Rumeenia leu RON 4,59 0
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.062695
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.019055
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.009555
Taani kroon DKK 7,44 0.000268
Tai baht THB 38,95 0
Tšehhi kroon CZK 25,75 0.003883
Türgi liir TRY 4,31 -0.08803
Ukraina grivna UAH 31,23 -0.01953
Ungari forint HUF 308,17 0.035707
USA dollar USD 1,18 -0.019547
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0.190126
Valgevene rubla BRL 3,72 -0.016146
Valgevene rubla BYN 23058,00 -0.017344

Valdkonna töökuulutused