Parts: Piirkonna gaasiterminal nõuab pingutamist

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul tooks Paldiskisse kerkiv Soomest Leeduni energiaturgu ühendav vedelgaasiterminal Eestisse raha, töökohti, energiakindlust ja õiglast hinda.

"Ma ei tea - seda ei saa välistada ega kinnitada, kas see terminal siia jõuab. Kuid see on valitsuse soov, et see veeldatud maagaasi terminal, mis hõlmab Baltiriikide ja Soome energiaturgu, tuleks meile, see tooks investeeringuid," kostis Parts piirkondliku veeldatud maagaasi terminali rajamise seisu kohta. "Kui pingutame, siis saaksime selle terminali küll," uskus ta eestlaste võimesse õnn meie õuele meelitada.

 Partsi seletusel käib seni LNG (veeldatud maagaasi) töörühma arutelu liikmesriikide vahel, kuhu, mida ja kuidas.Tegemist on Euroopa Komisjoni poolt heakskiidetud programmiga BEMIP (Balti energiaturu ühendamise plaan), mille eesmärk on tagada energia, sh elektri ja gaasi, varustuskindlus piirkonnas ning integreerida Leedu, Läti, Eesti ja Soome gaasivõrgud.

Kui terminal peakski Eestisse tulema, siis oleks meil olemas alternatiivne gaasiallikas. Nii tekiks suurem varustuskindlus, saaks tuge energeetika pikaajaline arendamine, tuleksid investeeringud, loodaks juurde uusi töökohti.

"Meie pikem soov on, et tekiks reaalselt toimiv Põhjamaade energeetikaturg," sõnastas Parts riigi kindla soovi.

Nö Soomest Leeduni piirkondlik LNG-terminal pakuks peale alternatiivse gaasivarustuse ja varustuskindluse ka muutusi hinna osas.

"Praegu õigupoolest Eestis gaasipakkumiste osas konkurentsialge puudub. Kuid LNG terminal tooks konkurentsi ja õiglasemad hinnad. Lisaks loomulikult oleks see hea investeering Eestisse," tõdes minister.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.177241
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,00 -0.049973
Hiina jüaan CNY 7,83 0.557274
Hongkongi dollar HKD 9,65 0.363019
Horvaatia kuna HRK 7,45 0.044333
Iisraeli seekel ILS 4,31 0.314546
India ruupia INR 80,14 0.637696
Indoneesia ruupia IDR 16877,00 0.830445
Islandi kroon ISK 124,11 0.304695
Jaapani jeen JPY 131,72 -0.498583
Kanada dollar CAD 1,57 0.443501
LAV rand ZAR 14,40 0.52341
Lõuna-Korea vonn KRW 1331,90 0.848035
Malaysia ringgit MYR 4,83 0.761288
Mehhiko peeso MXN 22,98 -0.764736
Norra kroon NOK 9,68 0.19191
Poola slott PLN 4,18 0.143778
Rootsi kroon SEK 10,01 0.367299
Rubla RUB 69,71 -0.054478
Rumeenia leu RON 4,66 -0.079407
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.006148
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.027189
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.205475
Taani kroon DKK 7,45 0.001879
Tai baht THB 38,83 0.154758
Tšehhi kroon CZK 25,36 0.003943
Türgi liir TRY 4,67 0.26405
Ukraina grivna UAH 33,49 0.578173
Ungari forint HUF 313,13 0.214427
USA dollar USD 1,23 0.388335
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.032163
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.373069
Valgevene rubla BYN 24170,00 0.373754

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018