Ukraina-Vene liit päästab Eesti majanduse ja riigi

Ukraina liit Venemaaga avab Eesti riigile ja majandusele uued võimalused: Venemaa kompab siin taas pinda, Nordstream ootab likvideerimist.

Ukraina uus Moskvameelne president Viktor Janukovitš on juba paar nädalat käinud tulemuslikult Kremlis kandu kokku löömas.
Mõne päeva eest (ap3.ee, 22.03.2010)  ilmnes, et ta püüab venelastelt madalama hinnaga gaasi välja kaubelda. Vastutasuks lubab Ukraina vastne president strateegiliselt tähtsa maagaasijuhtme kontrolli andmist Venemaale. Tegemist on torujuhtmega, mille kaudu kulgeb 80% Venemaalt Euroopasse eksporditavast gaasist.

Kui valgevenelased loovutasid odavamate gaasihindade nimel enda maalt läbi kulgevad Vene-Euroopa gaasijuhtmed Venemaale, siis ukrainlased kõnelevad vaid gaasi transiitjuhtmete juhtimise üleandmisest.

Lisaks kraapsule Moskva suunas, teeb ju Kiiev silma ka Brüsselile - et ikka gaasitransiit distantsil Venemaa-Euroopa veatult kulgeks. Läänest ja idast tulla võiva krabiseva nimel on taas päevakorras Krimmi poolsaare sadama Vene laevastikule jätkuv rentimine. Pealegi - toru vajab ju uuendamist ja laiendamist. Seega gaasi tee Venemaalt läbi Valgevene ja Ukraina Euroopasse on samahästi kui 100% vaba.

Aga mis meil sellest?

Kui gaas pääseb peale Valgevene kanali ka läbi Ukraina tõrgeteta Venemaalt Euroopasse, minetab Nodrdstreami gaasijuhe mõtte.

Seega, ehkki see ei pruugi esmapilgul tunduda ahvatlev, on Balti riikidele uus Ukraina võim suisa hädavajalik. Liiatigi on ju Venemaal, hoolimata suurest trummipõrinast, ressursid Nordstreami juhtme ehitamiseks raugemas ja toru täitmisegi võime kuuldavasti kahtlane.

Ühlelt poolt pääsevad Balti riigid, tegelikult terve Läänemere regioon julgeolekuriskist, teisalt saaks ka vahepeal kängunud transiit taas jalad alla.

Võrdeliselt gaasittoru projekti arenemisega kasvas idanaabrite himu Baltikumi transiiti tasa lülitada. Milleks hiidriigile vaja kolme Balti kääbusriigi transiiti, kui edaspidi hakkavad miljardid kulgema mööda toru, ülejäänud veod saab ära õiendada Eesti idapiiri taga laiuva Ust-Luga Sadama kaudu. Pronkskujuke ja vene rahvusvähemuse olukord olid vaid otsitud ettekäänded, millega oli mõnus udutada. Ei aidanud siin isegi osade ärimeeste Moskva ees näoli kummardamine ega Eestile tuha peale raputamine...

Nordstreami isegi pooleldi objektiivseks argumendiks oli Moskva vaatevinklist ebakindel olukord Valgevenes ja Ukrainas.

Kuid nüüd on neis riikides gaasitransiidi takistus kadunud ja olukord Moskvale meelepärane.

Nii et lootus siinse transiidi paranemiseks ja majanduse päästmiseks kasvab. Sellest on huvitatud ka Vene äritegelased, kes juba pikemat aega Baltikumi vahet saalivad. Huvi on ilmutamas ka idanaabri riiklik tasand.

Veebruaris toimus raudteefoorum "Strateegiline partnerlus 1520" Tallinnas, kohale võttis vaevaks tulla isegi Vene riigiraudtee juht Vladimir Jakunin. Ühtäkki ununesid nii pronksmees kui rahvusvähemused ja kõige krooniks ilmnes, et transiidi löögirusikas Ust-Luga Sadam ei saa ikka ilma Eestita...

Pealegi on Balti riikide uueks rahapuuks saamas töötlev transiit, ka Hiina oma. Kuid sedagi varjutaks Nordstream.

Seega Eesti vastuseis Nordstreamile on pigem meie tugevus.

 Eesti, ülejäänud Baltikumi ja Läänemere majanduse ning julgeoleku nimel on saabunud parim aeg tõmmata Nordstreamile pidur peale.

 

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.031885
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 65,00 0.305527
Hiina jüaan CNY 7,88 0.135945
Hongkongi dollar HKD 9,72 0.144212
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.221789
Iisraeli seekel ILS 4,41 0.149945
India ruupia INR 80,05 0.25962
Indoneesia ruupia IDR 16832,00 0.077293
Islandi kroon ISK 124,35 0.003216
Jaapani jeen JPY 131,95 0.030324
Kanada dollar CAD 1,56 -0.005135
LAV rand ZAR 14,48 0.359051
Lõuna-Korea vonn KRW 1327,60 0.332527
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.028966
Mehhiko peeso MXN 22,97 -0.15172
Norra kroon NOK 9,65 -0.080373
Poola slott PLN 4,16 0.014434
Rootsi kroon SEK 9,89 0.040463
Rubla RUB 70,15 0.19996
Rumeenia leu RON 4,66 0.042912
Singapuri dollar SGD 1,63 0.092148
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.085953
Šveitsi frank CHF 1,15 0.067761
Taani kroon DKK 7,45 0.007384
Tai baht THB 38,86 0.051493
Tšehhi kroon CZK 25,35 0.098712
Türgi liir TRY 4,66 0.202141
Ukraina grivna UAH 33,71 0.150639
Ungari forint HUF 311,39 0.019272
USA dollar USD 1,24 0.181358
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.020845
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.027426
Valgevene rubla BYN 24280,00 0.07419

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018