Tema seletusel tuleks nüüd muuta senine vaid läbiovoolav transiit töötlevaks, uut lisaväärtust loovaks transiidiks. Näiteks nüüd juba töödeldakse transiidikorras Eestis väetisi, naftaterminalides kütuseid. "Läbivoolav transiit tuleb viivuks kinnipidada ja sellele juurde luua lisaväärtus," märkis ta tulevikutrendi.
Seega uut tüüpi transiit võiks hõlmata kõike peenelektroonika ja autokoostetehaseni välja. "Sadamate ümber on meil palju vabu maid ja neid ressursse mitte kasutada oleks selge rumalus," seletas Kaljurand.
Lisaks võimaldaks uut tüüpi transiit luua palju uusi töökohti. Geograafiliselt on Eestil olemas soodne asukoht, oskused, vahendid, kuid nüüd tuleks tõusta kõrgemale tasandile.
"Seega näitame Hiinale, et tuldagu ja kinnitatagu kanda Euroopa Liidus. Meie oma 1,3 miljoni elanikuga pole kellelegi huvitavad, kuid meil on 24 tunni raadiuses 150 miljonit tarbijat sihtturgudel ja see paneb hiinlasil silmad liikuma," joonistas ta tulevikuvõimalusi...