Et Eesti on ikkagi väike maa, tuleb maast üles korjata kõik avanevad võimalused. Lihttransiidist tase kõrgem töötlev transiit oleks vaid osa sellest, millega tuleb tegeleda - katmist vajavad muuhulgas ka ro-ro veod, mahukaubad.
Seega ei loe siin ka mujal mureteemaks olev konteinerikriis. Miks? "Kui Soome on
tõsine ekspordimaa, siis meie alles tahame selleks saada," osutas Kaljurand põhjanaabrite näiteks suurele paberi ja puu ekspordile.
Seega võimaluste otsimisel tuleb hoida silmad lahti. Üleeile Tallinna Sadama juhatuse liikme Allan Kiili välja öeldud idee vedada Hiinast transiidikorras kaupa meritsi üle Põhja Jäämere on taas üks võimalus. "Ma ei näe siin märkimisväärset edu," ei pidanud Kaljurand seda esiotsa tõsiseltvõetavaks transiiditeeks.
Peal viivu mõtlemist lisas ta:"...kuid ajaliselt on see huvitavam, kui altkaudu, mööda seniseid teid tulles..."