Soodsaid laopindu tuleb juurde

Kui veel kaks aastat tagasi nappis turul moodsat laopinda ning eelmise aasta alguses kinnitasid kinnisvarafirmad laohindade püsimist, siis praegu on kuhjaga ületatud mõlemad väited.

Rebimine läheb tihedamaks ka laoteenuste turul, kirjutas Äripäev.

"Praegu on turul pakkumist piisavalt, huvilistel on võimalus valida, pigem käib kauplemine tingimuste ja üürihinna üle," selgitas BPE Kinnisvaraeksperdi äri- ja tootmispindade maakler Ennu Susi.

"Majanduskriis avaldab kõige otsesemat mõju ka laopindade turule. Praegu on turg vägagi passiivne, nii üüri- kui ka müügihinnad on selge langustrendiga."

Viimase poole aasta jooksul on pakutavate lao- ja tootmisobjektide hinnad langenud 10-20%, selgus BPE Kinnisvaraeksperdi turuülevaatest. Nii üüri- kui ka müügiturul on kasvanud ka uute laopindade pakkumine, vanemaid pindu pakutakse siiski rohkem kui uusi.

Seda, et vakants suureneb ning hinnad langevad veelgi, ennustab mitu kinnisvarabürood. "Pakkumise suurenemisega ja riske valesti hinnanud ettevõtete vara turule jõudmisega langevad hinnad laopindade turul tänavu veelgi," ennustas Ober-Hausi analüütik Rain Rätt. Lisaks on paljud firmad sunnitud väiksematele ja soodsamatele pindadele kolima.

Praegu ongi enim nõutud just väiksemad ehk umbes 200-500 ruutmeetri suurused pinnad, millel on kaasaegne kontoriosa. Kasutajaks on eelkõige kaupade maaletoojad ja edasimüüjad.

"Vanemaid, olulist investeeringuid vajavaid objekte soovitakse osta vaid siis, kui asukoht on sobiv ja hind majanduslikult põhjendatud," lisas Rätt.

"Praegu on vähetõenäoline, et keegi hakkaks laienema, pigem vastupidi. Juhul, kui kellelgi lähekski suuremat pinda vaja, siis seda on üüriturul piisavalt. Uue arendamine oleks vägagi ebaotstarbekas ja riskantne," lisas Susi. "Uusi laopindasid on viimaste aastate jooksul väga palju ehitatud, kuid enamasti on seda tehtud oma tarbeks," märkis ta.

"Konkurents on tihenev. Turul on firmasid, kelle ladude täitumus on madal, mistõttu ollakse valmis müüma teenust n-ö iga hinnaga," kommenteeris ASi Smarten Logistics juhatuse liige Mait Miller laoteenuste turgu.

Milleri sõnul käitlevad nemad esmatarbekaupu ja kõik sõltub klientide käekäigust. "Kui neil läheb hästi, siis meil ka. Kui neil ei lähe hästi, siis meil samuti mitte," soovitas ta vaadata eelmise aasta iseloomustuse saamiseks klientide otsa.

Ettevõttel lõppes eelmisel aastal koostöö Kommest Autoga, uutest partneritest tõi Miller Transpordi ja Logistika infolehele välja Unileveri, kelle tooteid osaliselt käideldakse. "Rahalise käibe poolest on kasv seotud paljuski kütuse hinnaga. Kui hind jääb praegusele tasemele, siis käibe kasvuks tuleb oluliselt mahtusid kasvatada, sest transporditeenused on 2008. aasta tasemest odavamad," rääkis Miller.

Mahtude vähenemisel tuleb tema sõnul hästi välja teenuse sisseostmise üks plussidest - kulud liiguvad koos mahtudega. "See peaks kasvatama teenuseostjate huvi," selgitas Miller. "Samas olen kuulnud, et ka laopindade rentijad on saavutanud uusi kokkuleppeid rendihindade osas ja pindade omanikud on valmis rendihindu langetama, et tagada rentniku olemasolu."

Laologistikateenust pakkuv Via3L ootab tänavu suurimat kaubamahtude kasvu eritemperatuuril käideldavate kaupade logistika turul. Eelmisel nädalal teatas ettevõte, et 2008. aasta oli Via 3L ajaloo edukaim aasta. Äripäeva infopanga Agent andmeil ulatus firma käive ca 720 ja miljoni kroonini ehk kasvas aastaga kümnendiku võrra. Kasum ulatus ca 10 miljoni kroonini, kasvades aastaga neli korda.

"Teenuse mahu kasv on pidurdunud võrreldes 2007. aasta teise poolaastaga, november-detsember näitasid koguni 2007. aastaga võrreldes mõneprotsendilist langust, mis oli tõenäoliselt tingitud tavapärasest kehvemast jõulukaupade müügist," selgitas ettevõtte juht Elmer Maas Äripäeva infolehele Transport ja Logistika.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.315684
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,74 -0.332553
Hiina jüaan CNY 7,86 -0.166495
Hongkongi dollar HKD 9,69 -0.157653
Horvaatia kuna HRK 7,44 0
Iisraeli seekel ILS 4,35 -0.147072
India ruupia INR 79,81 -0.362443
Indoneesia ruupia IDR 16826,00 -0.017826
Islandi kroon ISK 124,54 0.150381
Jaapani jeen JPY 132,25 -0.007561
Kanada dollar CAD 1,56 -0.057102
LAV rand ZAR 14,48 0.007596
Lõuna-Korea vonn KRW 1324,20 0.083138
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.161547
Mehhiko peeso MXN 22,96 -0.164342
Norra kroon NOK 9,66 0.074586
Poola slott PLN 4,14 0.024189
Rootsi kroon SEK 9,91 0.075203
Rubla RUB 69,87 -0.309624
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.030686
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.02257
Šveitsi frank CHF 1,15 0.063344
Taani kroon DKK 7,45 0.010204
Tai baht THB 38,94 -0.025673
Tšehhi kroon CZK 25,30 -0.019759
Türgi liir TRY 4,66 -0.070739
Ukraina grivna UAH 33,59 -0.161997
Ungari forint HUF 311,03 -0.006429
USA dollar USD 1,24 -0.113643
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.021388
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.186827
Valgevene rubla BYN 24217,00 -0.160784

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018