Soodsaid laopindu tuleb juurde

Kui veel kaks aastat tagasi nappis turul moodsat laopinda ning eelmise aasta alguses kinnitasid kinnisvarafirmad laohindade püsimist, siis praegu on kuhjaga ületatud mõlemad väited.

Rebimine läheb tihedamaks ka laoteenuste turul, kirjutas Äripäev.

"Praegu on turul pakkumist piisavalt, huvilistel on võimalus valida, pigem käib kauplemine tingimuste ja üürihinna üle," selgitas BPE Kinnisvaraeksperdi äri- ja tootmispindade maakler Ennu Susi.

"Majanduskriis avaldab kõige otsesemat mõju ka laopindade turule. Praegu on turg vägagi passiivne, nii üüri- kui ka müügihinnad on selge langustrendiga."

Viimase poole aasta jooksul on pakutavate lao- ja tootmisobjektide hinnad langenud 10-20%, selgus BPE Kinnisvaraeksperdi turuülevaatest. Nii üüri- kui ka müügiturul on kasvanud ka uute laopindade pakkumine, vanemaid pindu pakutakse siiski rohkem kui uusi.

Seda, et vakants suureneb ning hinnad langevad veelgi, ennustab mitu kinnisvarabürood. "Pakkumise suurenemisega ja riske valesti hinnanud ettevõtete vara turule jõudmisega langevad hinnad laopindade turul tänavu veelgi," ennustas Ober-Hausi analüütik Rain Rätt. Lisaks on paljud firmad sunnitud väiksematele ja soodsamatele pindadele kolima.

Praegu ongi enim nõutud just väiksemad ehk umbes 200-500 ruutmeetri suurused pinnad, millel on kaasaegne kontoriosa. Kasutajaks on eelkõige kaupade maaletoojad ja edasimüüjad.

"Vanemaid, olulist investeeringuid vajavaid objekte soovitakse osta vaid siis, kui asukoht on sobiv ja hind majanduslikult põhjendatud," lisas Rätt.

"Praegu on vähetõenäoline, et keegi hakkaks laienema, pigem vastupidi. Juhul, kui kellelgi lähekski suuremat pinda vaja, siis seda on üüriturul piisavalt. Uue arendamine oleks vägagi ebaotstarbekas ja riskantne," lisas Susi. "Uusi laopindasid on viimaste aastate jooksul väga palju ehitatud, kuid enamasti on seda tehtud oma tarbeks," märkis ta.

"Konkurents on tihenev. Turul on firmasid, kelle ladude täitumus on madal, mistõttu ollakse valmis müüma teenust n-ö iga hinnaga," kommenteeris ASi Smarten Logistics juhatuse liige Mait Miller laoteenuste turgu.

Milleri sõnul käitlevad nemad esmatarbekaupu ja kõik sõltub klientide käekäigust. "Kui neil läheb hästi, siis meil ka. Kui neil ei lähe hästi, siis meil samuti mitte," soovitas ta vaadata eelmise aasta iseloomustuse saamiseks klientide otsa.

Ettevõttel lõppes eelmisel aastal koostöö Kommest Autoga, uutest partneritest tõi Miller Transpordi ja Logistika infolehele välja Unileveri, kelle tooteid osaliselt käideldakse. "Rahalise käibe poolest on kasv seotud paljuski kütuse hinnaga. Kui hind jääb praegusele tasemele, siis käibe kasvuks tuleb oluliselt mahtusid kasvatada, sest transporditeenused on 2008. aasta tasemest odavamad," rääkis Miller.

Mahtude vähenemisel tuleb tema sõnul hästi välja teenuse sisseostmise üks plussidest - kulud liiguvad koos mahtudega. "See peaks kasvatama teenuseostjate huvi," selgitas Miller. "Samas olen kuulnud, et ka laopindade rentijad on saavutanud uusi kokkuleppeid rendihindade osas ja pindade omanikud on valmis rendihindu langetama, et tagada rentniku olemasolu."

Laologistikateenust pakkuv Via3L ootab tänavu suurimat kaubamahtude kasvu eritemperatuuril käideldavate kaupade logistika turul. Eelmisel nädalal teatas ettevõte, et 2008. aasta oli Via 3L ajaloo edukaim aasta. Äripäeva infopanga Agent andmeil ulatus firma käive ca 720 ja miljoni kroonini ehk kasvas aastaga kümnendiku võrra. Kasum ulatus ca 10 miljoni kroonini, kasvades aastaga neli korda.

"Teenuse mahu kasv on pidurdunud võrreldes 2007. aasta teise poolaastaga, november-detsember näitasid koguni 2007. aastaga võrreldes mõneprotsendilist langust, mis oli tõenäoliselt tingitud tavapärasest kehvemast jõulukaupade müügist," selgitas ettevõtte juht Elmer Maas Äripäeva infolehele Transport ja Logistika.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.781385
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,37 0.880578
Hiina jüaan CNY 7,87 0.930733
Hongkongi dollar HKD 9,31 0.589823
Horvaatia kuna HRK 7,56 -0.12162
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.545384
India ruupia INR 77,10 0.715341
Indoneesia ruupia IDR 16107,00 0.549347
Islandi kroon ISK 123,32 -0.092354
Jaapani jeen JPY 133,02 0.92568
Kanada dollar CAD 1,52 0.569395
LAV rand ZAR 16,54 0.54397
Lõuna-Korea vonn KRW 1293,00 0.755863
Malaysia ringgit MYR 4,91 0.889518
Mehhiko peeso MXN 22,14 0.304035
Norra kroon NOK 9,70 0.698314
Poola slott PLN 4,21 0.002376
Rootsi kroon SEK 9,87 0.465106
Rubla RUB 69,56 0.42445
Rumeenia leu RON 4,64 -0.273006
Singapuri dollar SGD 1,60 0.633506
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.474939
Šveitsi frank CHF 1,17 0.460857
Taani kroon DKK 7,44 -0.001209
Tai baht THB 38,95 0.594008
Tšehhi kroon CZK 25,44 0.051126
Türgi liir TRY 4,71 1.374282
Ukraina grivna UAH 32,22 1.003238
Ungari forint HUF 312,13 -0.073632
USA dollar USD 1,19 0.635426
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.803511
Valgevene rubla BRL 3,85 0.858931
Valgevene rubla BYN 23849,00 0.6202

Valdkonna töökuulutused