Igale eestlasele oma pakiautomaat

Ansi Arumeel
Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel.

Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel kirjutab, et oleme praegu murrangu lävel, kus inimeste ostuharjumused muutuvad ning selles muutuses peavad oma töö ümber korraldama ka logistika- ja postiteenuseid pakkuvad ettevõtted.

Üks noor inimene ütles hiljuti, et nüüd on e-kaubanduse ajastu lõplikult kätte jõudnud: ta avastas, et kohvikul Narva on koduleht tellimuste esitamiseks. See ülimaitsvaid küpsetisi pakkuv, kuid taotluslikult aastakümnete-taguse miljööga kohvik oli tema jaoks olnud möödunud ajastu sümbol. Ja kuna möödunud ajastu tähendab internetivaba olekut, ei tulnud sel muidu kõike eluks vajalikku internetist ostval Y-põlvkonna esindajal pähegi seda kohvikut internetist otsida.

Olgu selle konkreetse toreda kohvikuga kuidas on, kuid e-kaubanduse ajastu kättejõudmisega tuleb igati nõustuda. Viimase poole aastaga on just väikeettevõtjad hakanud üha rohkem veebipoode looma ning jätkub ka suurte kaubandusettevõtete liikumine e-kaubandusse. Trendi kinnitabkae-poodidele maksete kogumiseks tehnoloogilisi lahendusi pakkuva Maksekeskuse tehingute arvu ligi kolmekordne kasv ning aktiivsete kaupmeeste arvu 80%-line kasv aastas. 

Olen enam kui kindel, et oleme praegu uue murrangu lävel ning selleks murrangukohaks on inimeste ostuharjumuste muutumine, millega peavad kaasa tulema nii poed kui kauba kättetoimetajad. Hiljutine Ernst&Youngi tehtud uuring näitas, et Z-põlvkonna (sündinud peale 1995. aastat)  jaoks on olulisim see, et ostlemine peab olema kiire, lihtne ja mugav ning selle saavutamiseks kasutatakse ära just digimaailma pakutavad lahendused.

Z-põlvkonna lapsed ostavad juba täna enamiku kraami internetist, ostmise piirajaks on ainult vanemate rahakott ja oma krediitkaardi puudumine. Aastal 2020 on aga  Z põlvkond jõudnud ikka, kus neil on juba nii  töökohad kui krediitkaardid. Juba täna käib noortel riiete ostmine nii, et käiakse üheskoos poodides, valitakse välja sobiv komplekt ja siis otsitakse netist samalaadne toode väga hea hinnaga. Poed on meelelahutuskohad ja demosaalid, mitte reaalselt ostlemiskohad. Kaup ostetakse internetist ning ostunaudinguks kujuneb üha enam hoopis paki kättesaamise ja avamise hetk.

See omakorda toob fookusse logistika ja postiteenused. Kui inimeste jaoks muutub postiteenuste kasutamisel oluliseks mitte kirja saatmine, vaid paki saamine, peab ka postivõrk ennast ümber korraldama pakisaajate vajadustest lähtuvalt. Eelkõige tähendab see pakiautomaate, sest meie Y-itel ja Z-idel ei ole mingit soovi sõltuda poe või postkontori lahtiolekuaegadest ega tahtmist vahetada paki kättesaamiseks tervitusi leti taga oleva inimesega. Ja kuna internetikaubandus on rahvusvaheline, peab seda olema ka logistika ja pakiäri. Konsolideerumine toimub ka siin ja konkurents üha tiheneb.

Neid trende ette nähes on Omniva juba aastaid keskendunud võrgustiku ümberkujundamisele ning rajanud Baltikumi suurima pakiväljastuspunktide võrgustiku. See on olnud ainuõige otsus ja see tee jätkub. Aga nagu näitab hiljutine uudis Soome kontserni Posti, DHL Parcel Europe, DHL Freight Sweden, Posten Norge ja selle tütarettevõte Bring partnervõrgustiku laienemisplaanidest Baltikumi, ei saa siin loorberitele puhkama jääda. Kui eesmärk on hoida kõige ulatuslikumat ning populaarsemat pakkide vastuvõtmise võimalust, tuleb hoogsalt edasi tegutseda, ja mitte ainult võrgustiku laiendamise nimel. Lisades võrrandisse inimeste muutuvad ootused, kujuneb lihtsus teenustes, ostuprotsessis ja kasutusmugavuses väga oluliseks ning see hakkab mängima aina suuremat rolli kõrge teeninduskvaliteedi ja konkurentsivõimelise hinna kõrval.

Ja ehkki pealkirjas toodud lause on naljaga pooleks tehtud parafraseering kilplaste tuntud loosungist „Igale kilplasele oma aken!“, on igas naljas terake tõtt ja asi tegelikult kilplaslikkusest kaugel. Mitmetes riikides näeme juba praegu kortermajades postkastide juures ka suuremaid „pakikaste“ ning tavapäraste kirjateenust toetavate postkontorite võrgustik tõmbab end koomale ja annab ruumi pakiautomaatidele. Need muutused peavad toimuma ka Eestis, sest elujõuline on ainult see, kes suudab muutuva keskkonnaga kaasa muutuda.

Osale arutelus

  • Ansi Arumeel, Omniva juhatuse liige

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.297827
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,53 -0.657408
Hiina jüaan CNY 7,83 -0.529988
Hongkongi dollar HKD 9,66 -0.4946
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.013443
Iisraeli seekel ILS 4,32 -0.638845
India ruupia INR 79,94 -0.192645
Indoneesia ruupia IDR 16803,00 -0.154495
Islandi kroon ISK 124,56 0.016862
Jaapani jeen JPY 132,22 -0.030244
Kanada dollar CAD 1,55 -0.26049
LAV rand ZAR 14,51 0.234114
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,00 -0.007558
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.294099
Mehhiko peeso MXN 22,96 -0.195646
Norra kroon NOK 9,67 0.135913
Poola slott PLN 4,15 0.275755
Rootsi kroon SEK 9,97 0.606678
Rubla RUB 69,95 -0.195476
Rumeenia leu RON 4,66 0.015015
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.079783
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.361128
Šveitsi frank CHF 1,15 0.142309
Taani kroon DKK 7,45 -0.004431
Tai baht THB 38,90 -0.128369
Tšehhi kroon CZK 25,33 0.106702
Türgi liir TRY 4,66 -0.068595
Ukraina grivna UAH 33,52 -0.358773
Ungari forint HUF 311,80 0.241118
USA dollar USD 1,23 -0.464246
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.378454
Valgevene rubla BRL 3,99 -0.548027
Valgevene rubla BYN 24164,00 -0.379287

Valdkonna töökuulutused

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018