Ahti Allikas.
Ühest küljest võib Eesti Posti käibe vähenemise ootusi mõista, sest kogu füüsiline kirjaturg on kahanemas. Samas ootab logistikaturg käesolevalt aastalt märkimisväärset kasvu ja nii tekib küsimus, kas Eesti Postil ei olegi plaani sellest osa saada.
Seoses füüsilise kirjaturu kahanemisega on samuti arusaadav, et Eesti Post püüab leida ka lisategevusalasid. Eesti Posti sisenemine e-arvete turule on küll väga tervitatav. Siiani on Itella on olnud pea ainsaks hääleks kes e-arveid propageerib. Paberarvete kaotamine on aga selline ühisüritus millest lõpuks võidavad kõik ühiskonna liikmed. Nii, et selles valdkonnas loodame, et Eesti Postist kasvab meile arvestatav liitlane e-arvete populariseerimise osas.
Tänu Eesti meeste innovatiivsusele SmartPostis on Eesti ilmselt esimene riik maailmas kus on olemas tervet riiki kattev ja märkimisväärset kasutust leidnud pakiautomaatide võrk. Eesti Posti arvates peaks Eestist saama ainus riik maailmas kus on lausa kaks tervet riiki katvat ja märkimisväärset kasutust leidnud pakiautomaatide võrku. Selline ärimudeli üks-ühele kopeerimine minu arvates küll edu ei too.
Aastal 2009 avati Eestis kirjakande turg. Tänaseks on tekkinud Eesti Postile õhkõrn konkurents Express Posti näol, kes kannab alla 5%-i Eestimaal saadetavatest kirjadest. Kui nüüd Konkurentsiamet lubaks Eesti Postil osta Express Post, oleks Eesti Posti kontrolli all taas 100% kirjakande turust. Meie kui Eesti kirjasaatja arvates oleks sellise tehingu lubamine äärmiselt halb kõigile turu osalistele, ka Eesti Postile endale. Eesti Posti kliendina oleme näinud kuidas Eesti Posti on viimastel aastatel tublisti pingutanud teenuste kvaliteedi ja hindade muutmisel tarbijasõbralikumaks.
100% turgu kontrollival ettevõttel puudub motivatsioon innovaatiliselt edasi areneda. On üldse ootamatu, et riik läbi oma omanduses oleva ettevõtte üldse sellise plaanini jõudis. Eesti Post põhjendab Express Posti ostu sellega, et Eesti suurusega turule ei mahu mitut füüsilist kandevõrku. Samas investeerib Eesti Post miljoneid selleks, et luua alternatiivne füüsiline pakiautomaatide võrgustik.