Hetkel maailma suurim: esimene MSC tellitud konteinerlaev sai valmis
Mediterrane Shipping Co (MSC) sai Hiina laevaehitajalt kätte esimese laeva paar aastat tagasi tellitud partiist. Laev kannab nime MSC Tessa ja on hetkel esimene laev maailmas, mis ületab 24 000 TEU piiri.
Ligi pool kilomeetrit pikale maailma suurimale konteinerlaevale saab ladustada 25 kihti konteinereid.
Foto: MSC
MSC Tessa ehitas Hiina Hudong Zhonghua laevatehas, mis on osa Hiina riiklikust laevaehituskorporatsioonist. Uue laeva kogumahutavus on 24 116 TEU-d, millega on MSC Tessa maailma esimene laev, mis ületab 24 000 TEU piiri.
Mediterranean Shipping Company (MSC) ja Maersk on kokku leppinud viimased kaheksa aastat kestnud 2M nime kandva koostööliidu lõpetamises alates 2025. aasta jaanuarist.
Agentuur Moody's Investors Service ennustab, et merekonteinerite hinnad püsivad kõrgel vähemalt aasta lõpuni ja tõenäoliselt ei lange need endisele tasemele ka 2022. aastal. See on tingitud asjaolust, et nõudlus kaupade ja rahvusvahelise kaubanduse järele kasvab kiiremini kui kaubaveomahud seda võimaldavad.
Šveitsis baseeruv merevedude operaator MSC avas uue „siiditee“, mis suunab konteinerid meritsi Hiina, Korea ja Jaapani sadamatest Vladivostoki ja Vostochniy sadamatesse ning saadab seejärel need mööda raudteed Peterburi.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.