Autor: Tõnu Tramm • 30. november 2021

Laevanduse tulevikku ei päästa ei LNG, ega ka vesinik

Novembri alguses kirjutas Helsinkin Sanomat avastusest, mis tehti meteoroloogiainstituudi merejaamas Utö saarel: metaaninäit läks järsult üles, kui LNG-l töötavad laevad saarest möödusid. Gramm metaani soojendab aga kliimat 30 korda enam kui gramm süsinikdioksiidi. Kas LNG on ikka laevanduse tulevikukütus ja kui ei, siis mis see oleks?
DFDS suhtub LNGsse ja vesinikku kui tuleviku laevakütustesse väga skeptiliselt.
Foto: DFDS

DFDS Eesti tegevjuht Peeter Ojasaar tunnistab, et LNG ei ole tema hinnangul sugugi nii loodussõbralik, kui seda näidata tahetakse. Kasvõi juba seetõttu, et täna kasutatav veeldatud maagaas on fossiilne ja selleks, et ta üldse „rohelise kütuse“ nimetuse alla satuks, on talle vaja segada vähemalt mingi protsent looduslikke gaase.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077