Tallinn meelitab hinnatõusuga autosid aina juurde

Tallinna linnavalitsus esitas linnavolikogule määruse eelnõu, mille kohaselt tõusevad uuest aastast Tallinna ühistranspordi piletihinnad mittetallinlastele. See muudab naabervaldade elanikele autoga tööl käimise bussisõiduga võrreldes kuni poole soodsamaks.

Abilinnapea Andrei Novikov tõdes, et viimati muudeti Tallinna ühistranspordi piletihindu 2012. aastast seoses elektroonilise piletisüsteemi rakendamisega.

„Vahepealsete aastate vältel on märkimisväärselt kasvanud nii ühistranspordi kasutajate kui ka liiniveomahtude arv. Käesoleva aasta algul hakkas Tallinna Linnatranspordi AS erakorraliselt teenindama 11 olemasolevat bussiliini ning aasta teises pooles avasime uusi bussiliine,“ selgitas Novikov.

„Nii oleme parandanud ja täiendanud ühistranspordikasutajate võimalusi ning samas tagame jätkuvalt ka linlastele tasuta ühistranspordi, sh Elroni rongides tasuta sõidu Tallinna piires. Ehkki ka Elron on viimastel aastatel oma piletihindu tõstnud, oleme hoidnud oma piletihindu samal tasemel ning ka nüüd, peale piletihinnatõusu jäävad need alla nii mõnestki teisest keskmise suurusega linnast.“

Päevapilet 50% kallimaks

Ühe sõidu piletit sarnaselt hakkab asendama tunnipilet. Bussijuhil ostetud tunnipileti hind jääb samaks (2 eurot). Tunnipilet ühiskaardi või kontaktivaba pangakaardiga ostmisel hakkab maksma 1.50, päevapilet 4.50, mis on 50% kallim kui praegu. Ühe tunni sooduspileti hind hakkab maksma 75 senti. Kolme päeva pilet hakkab uuest aastast maksab 7.50 eurot ja viie päeva pilet 9 eurot (hinnatõus samuti 50%). 30 päeva pileti eest peab maksma 30 eurot, soodushinnaks jääb 13 eurot.

Uue tootena on välja arendatud konverentsipilet, mis kehtib juhul, kui ürituse korraldaja on taotlenud osalejatele tasuta sõidu õigust. Osalejatele antakse välja unikaalse koodiga piletid, mis tuleb ühistransporti sisenemisel valideerima.

Lisaks muutuvad validaatori helisignaalid: üks pikk signaal hakkab tähistama edukat sõiduõiguse registreerimist. Kaks lühikest helisignaali tähistavad seda, et sõiduõigust ei ole.

Turistide jaoks mõeldud QR-piletit saab uuest aastast osta piletiautomaadist, mis on paigaldatud Tallinna lennujaama ja bussijaama, piletiautomaadid lisanduvad ka Balti jaama ning reisisadama A- ja D-terminali.

Tasuta sõiduõigus Aegna saarele jääb elanikele, koolieelikutele ning puuetega inimestele. Ühe suuna pilet Aegna saarele hakkab maksma 4 eurot, edasi-tagasi sõidupilet 6 eurot. Ühe suuna sooduspilet õpilastele ja eakatele hakkab maksma 2 eurot ning edasi-tagasisõidupilet 3.80. Uued piletihinnad peab kinnitama Tallinna linnavolikogu.

Soodustame pealinna autostumist veelgi

Euroopas on mitmeid linnu (näiteks Genf), kus tasuta ühistranspordi sõiduõigus on just vastupidiselt mittelinlastele, et autosid linnaruumist eemal hoida. Linna servas on parklad, kust saab piletiautomaadist välja trükkida tasuta päevapileti ja linna sõnum mitteelanikele on ühene: olete oodatud, kuid ilma autota!

Meil on täpselt vastupidine olukord ning üheks markantsemaiks näiteks on Tallinna külje asuv Peetri alevik, mille elanike arv hakkab lähiaastatel jõudma juba 10 000 piirini. Autoga Tallinna kesklinna ja tagasi sõit maksab sealsetele elanikele suurusjärgus 1,5-2 eurot, mis teeb kuus kuni 40 eurot.

Soodsaim ühistranspordi kasutamine hakkab maksma 30 eurot, ehk kui peres käib tööl kaks inimest, siis uuest aastast muutub autosõit kaheliikmelisele perele soodsaimast bussisõidust suisa poole soodsamaks (hetkel on erinevus ca 6 eurot). Tuleviku linnaliikuvuse seisukohast on selliste trendide soodustamine äärmiselt suur probleem, tõdesid korduvalt ka läinud nädalal toimunud logistika aastakonverentsi esinejad.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150