Viljaveoautod on muutunud seisvateks ladudeks

Teraviljatootajad kurdavad veokite vähesuse üle ning palkavad lõunanaabreid vilja sadamasse vedama. Tegelikkuses teeb see olukorda vaid hullemaks, sest sadama vastuvõtuvõimekus jääb samaks. Lihtsalt veokite järjekord sadamas kasvab ning veokid muudetakse ajutisteks viljaladudeks, kirjutab Maaleht.

Teraviljakoristus Virumaal.  Foto: ARVET MÄGI, Virumaa Teataja/Scanpix

Eesti autovedajatel ajab hinge täis, et suured teraviljatootjad tahavad Lätist ja Leedust veoautosid juurde tuua, ehkki sadama võimekus vilja vastu võtta jääb ikka samaks. „Kevili tõi esimese partiiga Leedust siia kümme autot, millega oli plaan kabotaaži reegleid rikkuda, aga kuna meie vedajad astusid protestiga üles, tehti politseisse ja igale poole avaldusi ja nad saadeti koju tagasi,” rääkis staažikas vedaja Maalehele. „Nüüd on neil uus plaan, et toovad Lätist auto siia, teevad siin kolm vedu ära ja saadavad Lätti tagasi, mis on lubatud.”

Ka Eiki Eilo Tõnu Eiki Transport OÜst on kindel, et viljaveoautosid on Eestis pigem liiga palju, nii et need on muutunud seisvateks ladudeks. „Kui järjekorras ei ole 100, vaid 50 autot, saab sadamast kiiremini minema ja jõuab järgmise kliendi juurde. Kui on vähem autosid, saaksid nad rohkem sõita, kuid vastu võetud kogus jääb ikka samaks,” ütles Eiki Eilo, kelle ettevõttes on kümme viljaveoautot. Ta ütles, et ei näe mõtet ka omale näiteks viit-kuut autot juurde osta, kuna sellest läheb järjekord sadamas vaid pikemaks

Loe pikemalt Maalehest.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150