Autor: Logistikauudised.ee • 30. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti tarbesõidukite vanus Euroopa kõrgemaid

Kaubik
Foto: Postimees/Scanpix
Kergete, kuni 3,5 tonnise täismassiga tarbesõidukite keskmine vanus Eestis on 12,8 aastat, selgub ACEA (European Automobile Manufacturers Association) raportist. Eesti keskmisest vanemad tarbesõidukid on vaid Küprosel ja Hispaanias.

Läti vastavad tarbesõidukid on keskmiselt sama vanad, leedukatel aga on kasutusel keskmiselt veidi nooremad tarbesõidukid, 12,2 aastased. Keskmiselt kõige uuemate kergete tarbesõidukitega sõidetakse Euroopa Liidus Luksemburgis (6,3 aastat) ja Saksamaal (7,3 aastat). Euroopa Liidus on kergete tarbesõidukite keskmine vanus 10,7 aastat. Riigid vanimate transpordivahenditega on Slovakkia, Läti, Eesti, Küpros ja Hispaania.

Keskmiste ja raskete tarbesõidukite, mille sekka kuuluvad ka bussid, keskmine vanus on Eestis kõrgem, 16,3 aastat. Kõige nooremad, keskmiselt 7,5 aastased on keskmised ja rasked tarbesõidukid Prantsusmaal.

Moller Auto Tallinn tarbesõidukite müügijuht Margus Viileberg tunnistas, et kui autot ekspluateeritakse liiga kaua, võib see tekitada ohutusprobleeme ja kokkuvõttes ka suuremaid väljaminekuid autopargi ülalpidajale.

“Mitmed ettevõtted peavad tarbeautosid seni, kuni need on lõplikult ära amortiseerunud. Tihti on autod spetsiifilisemate tööde jaoks ümber ehitatud ning see on uue auto soetamisel reeglina lisakulu. Tean juhtumeid, kus ettevõtte raamatupidamislikult nulli amortiseeritud auto jooksvad ülalpidamiskulud  on kõrgemad kui uue auto liisingmakse ja hoolduskulud. Samuti peaks endast lugupidav ettevõtja silmas pidama, et linnas logodega ringisõitev kaubik on justkui nende visiitkaart. Kui suurt usaldust tekitab meis ettevõte, mille logodega roostes kaubik meile just kõrvaltänavast ette keeras,“ tõdes Viileberg ja lisas, et viimasel paaril aastal on märgata siiski ettevõtjate mentaliteedi muutust.

„Järjest rohkem on hakatud mõtlema auto kogu omamiskulu, ehk TCO peale. Ettevõtjad investeerivad julgemalt ning on huvitatud üha säästlikumatest ning turvalisematest autodest. Samuti hinnatakse üha enam erinevaid juhiabilisi, mida uuel VW Crafteril on näiteks kokku lausa 15 erinevat.”

Vana autoga säilib oht, et midagi läheb rikki ning töö jääb seisma. Juhtuda võib loomulikult ka uue autoga, kuid klientide mobiilsuse säilitamiseks pakub Moller Auto Mustamäe omaltpoolt VW Crafteri klientidele garantii- ja hooldustööde ajaks tasuta asendussõidukit, lisas Margus Viileberg.

Käesoleva aasta jaanuari Euroopa andmed lubavad tema hinnangul positiivselt vaadata tulevikku ning järeldada, et suurema osa riikide autoparkide ülalpidajad teadvustavad, et autoparkide uuendamine on oluline.

Kuula „Ärikliendid roolis“ raadiosaatest, mis on TCO ja millest see täpselt koosneb?

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077