Autor: Logistikauudised.ee • 11. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Veofirma lõhkus praamile sõites treileri

Treiler, mis Saaremaale sõites hätta sattus.
Foto: Alliku Grupp
Eriveoseid teostav ettevõte sattus hätta Väinamere uue parvlaevaga, millele pealesõidul tuli ületada järsk küür. Kogu raskus kandus ühele teljele, mis lõhkus treileri hüdraulika.

Ajaleht Saarte Hääl kirjutas juhtumist, mil raskeveoseid teostaval Alliku Grupp OÜ treileril purunes Virtsu sadamas 27 tonnist veost vedades praamile sõites hüdraulika ja treiler vajus küüru peale kinni. „Pealesõit on uutel praamidel üle järsu küüru ning raskus läheb ühel hetkel kõik korraga ühele teljele. Teised rattad on praktiliselt samal ajal õhus. Selle tagajärjel lõi ülekoormus puruks kaks hüdraulikutoru,“ selgitas ettevõtte tegevjuht Neeme Gross Logistikauudistele, kelle sõnul ei olnud vanade praamidega kunagi selliseid probleeme.

Kuivastus praamilt mahasaamine polnud lihtsam. Juhil ei jäänud sisuliselt üle muud, kui rammida end hooga laevalt maha nii, et pilpad ja tolmupilv taga. Grossi hinnangul oli kahju kogu selle actioni tagajärjel hinnanguliselt umbes 2300 eurot. Tema teada ei ole ka nemad esimesed, kes ülesõitudel uute praamidega sarnaste probleemidega kokku on puutunud.

Probleeme ennustati ette

Postimees kirjutas juba möödunud aasta jaanuaris autojuhist, kes pärast esimest reisi Leigeriga ennustas algavaid probleeme. “Sõitsin nädalapäevad tagasi koju saarele pooltühja jumbo-haagisega, selle kõrgus on neli meetrit ja natuke peale. Laeva autotekil katuse alla sõites jäi kallakul olles katuse ääre vahele küll väga vähe ruumi, vahest mõnikümmend sentimeetrit, kuigi kõrgus peaks olema 5 meetrit,” kirjeldas veokijuht toona Postimehele oma kogemust.

Autojuhi hinnangul tekitas sellise efekti toosama pealesõidu kalle laeva keskosa poole. “Ma ei mäleta, et vanadel laevadel nii kitsas oleks olnud. Kuna saartele on vaja vedada ka suuremaid veoseid, tekkis mõte, kuidas need küll sellest kallakust alla sõitma mahuvad.”

Saarte Häält konsulteerinud staažikas laevamees ütles toona Postimehe loo peale, et tõrkeid võib lisaks veokitele tekkida ka ekskursioonibussidega. “Paljud ekskursioonibussid, mis on suvel liikunud, on kaunis madalad. Sellistega võib uutel suurtel parvlaevadel küll probleeme tekkida. Võib, aga see ei tähenda, et kindlasti juhtub,” rääkis laevamees. Tema sõnul ei anna ümber teha ei laeva ega kaid.  “Vanasti paljud bussid ja autod sõitsid peale ka nii, et pandi pakud alla. Selline lahendus võtab aga laadimisprotsessil tempo maha,” selgitas ta Saarte Häälele.

Alliku Grupi äsjane õnnetus on ka videole jäädvustatud. Selle filmis üles graniitkillustiku veo ja ehitusmasinate rendiga tegeleva ettevõtte Ruu Kivi töötaja puht isiklikust huvist, et sama saatus ei tabaks ka neid. Ruu Kivi juhatuse liige Allar Leedu sõnul on selge, et laeva konstruktsioon on ebamõistlik ja see pärsib tegelikult igasugust tegevust saarel.

Loe samal teemal pikemalt ning vaata videosid Alliku Grupi juhtumist Saarte Häälest.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077