Autor: Logistikauudised.ee • 4. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Juulist paranevad erivedude teostamise võimalused

Eriveod maanteel
Foto: Alliku Grupp
Täna vastuvõetud Liiklusseaduse täiendamise seaduse ühe algataja, Riigikogu maaelukomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul on kõnealusel muudatusel suur positiivne mõju maanteetranspordi sektorile.

„Alates 1.juulist võib erivedu teostada EURO V ja vähem saastavasse EURO-heitgaasiklassi kuuluva vedukiga autorongiga, kusjuures autorongi koosseisus olevate sõidukite kõik teljed, välja arvatud juhttelg, on varustatud paarisratastega ning autorongi tegelik mass ei ületa seejuures 6-teljelisel autorongil 48 tonni ning 7-teljelisel või rohkem teljelisel 52 tonni,“ ütles Aivar Kokk.

„Antud muudatusel on positiivne mõju maanteetranspordi sektorile, suurendades erivedude tegemise võimalusi ning läbi selle suureneb vedude efektiivsus ning vastava majandusharu konkurentsivõime,“ selgitas Kokk, ja lisas, et positiivne mõju on ka loodus- ja keskkonnale, sest soodustatakse vähem keskkonda säästvate veoautode kasutamist. Suuremate autorongide kasutamisel väheneb üldine läbisõit ja autorongide poolt tarbitav kütuse kogus.

Riigikogu majanduskomisjoni liikme Erki Savisaare sõnul sõltub muudatuse mõju suurus ettevõtlusele ja teehoiule ennekõike sellest, kui suur osa vedajatest taotleb erilube ning hakkab kasutama suuremaid autoronge. „Uutele regulatsioonidele vastavad veokid on teele sõbralikumad kui need ühekordsete ratastega 40-tonnised veokid, mis meil juba praegu liiguvad. Nimelt on kuni 52 tonnised veosed lubatud kui kõikidel telgedel on topeltrattad ja telgesid on ka rohkem, ehk mass on jagatud suurema ala peale ja see säästab teid,“ sõnas Erki Savisaar.

Tema sõnul on hetkel tegu riigisisese regulatsiooniga, kuid see omab mõju rahvusvahelises konkurentsis, sest paljud veosed on riigiülesed. „Soomes ja Rootsis on teedele lubatud kuni 60-tonnised veokid. Samuti on seal teedele lubatud pikemad veokid. Lätis ja Leedus on riigisiseselt lubatud teedele kuni 52-tonnised sõidukid. Piiriüleste vedude puhul tuleb arvestada, et üle piiri tohivad sõita vaid üksikud raskemad veokid, kuid kauba ette vedamisel sadamatesse ja raudteele on meil tingimused nüüd naabritega sarnasemad,“ lisas Savisaar.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077