Autor: Logistikauudised.ee • 2. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vitsut arutab Balti ja Poola kolleegidega maanteetranspordi ja energeetika küsimusi

Toomas Vitsut
Foto: Erik Prozes
Euroopa Liidu asjade komisjoni esimees Toomas Vitsut osaleb Eesti, Läti, Leedu ja Poola parlamentide Euroopa Liidu asjade komisjonide poolaasta kohtumisel Vilniuses Leedus, et arutada kolleegidega piiriülese transpordi sujuvamaks muutmist ja energeetikaga seotud küsimusi.

Vitsuti sõnul tuleb energeetika vallas kõne alla Balti elektrivõrgu sünkroniseerimine Kesk-Euroopaga, mida peetakse kulutõhusamaks ja varustuskindluse seisukohalt kindlamaks kui Põhjamaadega sünkroniseerimist.

Kohtumisel räägitakse ka regionaalsest LNG-terminalist. Vitsuti sõnul otsivad Balti riigid pikaajalist ja turupõhist lahendust, et kindlustada kolme riigi energiajulgeolek.  

Veel tuleb Vilniuses juttu puhta energiapaketist, mis hõlmab elektrituru disaini, energialiidu toimimist, taastuvenergia lahendusi ja energiatõhusust.

Vitsut möönis, et maanteetranspordi turu- ja sotsiaalküsimustes tuleb regiooni riikidel kujundada kindel ja ühtne arusaam, sest liikmesriikide seas on antud küsimustes suured erimeelsused.

Vilniuses tulebki arutelu alla Euroopa Komisjoni tänavu kevadel algatatud maanteepakett, mis näeb võrdse konkurentsi tagamiseks ette ettevõtete asutamisnõuete täpsustamist, kohustades omama vara ja töötajaid asukohariigis. Samuti on kavas muuta autojuhi sõidu- ja puhkeaja nõudeid ning reguleerida autojuhi lähetamise tingimusi. Komisjoni algatus näeb ette, et veofirma on kohustatud tagama juhile võimaluse iga kolme nädala tagant naasta koju.

Euroopa Liidu transpordipoliitika eesmärk on liikuda maanteelt rohkem raudteele ja siseveeteedele. Poola soovib aga suunata tähelepanu ka Ida-Euroopa maanteede moderniseerimisele, et toetada piirkonna majandusarengut.

Euroopa Ühendamise rahastust (CEF) on aastateks 2014-2020 transpordisektorile ette nähtud 24,05 miljardit eurot. Euroopa Komisjon on seadnud eesmärgi, et vähemalt 50 protsenti sellest läheks mujale kui maanteedesse.

Vitsut tutvustab kolleegidele novembri lõpus Tallinnas toimuva rahvusparlamentide Euroopa Liidu asjade komisjonide täiskogu istungi (COSAC) programmi. Tegemist on Eesti Euroopa Liidu Nõukogu eesistumise parlamentaarse mõõtme konverentsiga, mille päevakorras on Euroopa Liidu tulevik, digitaalne ühisturg, julgeolekuliit ja rände välismõõde.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077