Autor: Logistikauudised.ee • 8. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rail Balticu tasuvusanalüüsi arutelu toimub 18. septembril Riias

Rail Balticu tasuvusanalüüs
Foto: Ettevõtlusblog E&Y
MTÜ Avalikult Rail Balticust (ARB) teatas, et osaleb tasuvusanalüüsi 4,1 miljardi euro suuruste vigade arutelul 18. septembril Riias. Kohtumise, millel osalevad tasuvusanalüüsi koostanud EY, Rail Baltic Estonia OÜ, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, korraldab ühisettevõte RB Rail AS.

„Me ootame jätkuvalt vastuseid tõstatud vigade kohta. Kohtumine ei asenda kirjalikke vastuseid, ent kui Kui RB Rail AS või EY soovib saada meie käest täpsustavaid selgitusi, mis aitavad teda selle kokkupanemisel, siis loomulikult oleme koostöövalmis,“ selgitas ARB juhatuse liige Priit Humal pressiteates. „Loodame, et kohtumine on edasise konstruktiivse koostöö alguseks.“

Lähteandmed, mille põhjal tasuvusanalüüs koostati, peaksid olema avaldatud, usub ARB. „Suurima vea tasuvusanalüüsis on tekitanud veokite saastusmõju rahalise vääringu ja tasuvusanalüüsis kasutatud väärtuste erinevus,“ ütles Humal. Kuigi veokite saastusmõju rahaline vääring on avalik info, pole osasid analüüsis viidatud dokumente seni avalikustatud, mis ei vasta heale tavale, leiab ARB. Seni avaldamata lähteandmete avalikustamist soovib ARB järgmise nädala alguseks. Humal lisab: „Kuigi RB Rail AS soovis, et kohtumine oleks kinnine, siis meile on see vastuvõetamatu. Nelja miljardiliste vigade arutelu ei saa olla salastatud suuline vestlus. Kindlasti lindistame ja avaldame kohtumise täies mahus.“

Euroopa Komisjon on rõhutanud vastuses ARB-le kindla ja usaldusväärse tasuvusanalüüsi tähtsust. Vigase tasuvusanalüüsi alusel väljamakstud toetused võib Euroopa Komisjon küsida tagasi ka pärast kulutuste tegemist. Sellisel juhul jääksid RB rajamisega seotud kulud, üle 5 miljardit euro, Balti riikide maksumaksjate kanda.

„Püüame seda koos vältida ning rajada Balti riikide pealinnade vahele kiire rongiühendus nii, et see oleks elujõuline ning kasulik siinsetele elanikele,“ kinnitab Humal.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077