Autor: Tanel Raig • 11. juuni 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vaata Helsingi logistikamessi huvitavamaid laotehnika tooteid

Täna avati Helsingis logistikamess „Logistika ja Transport 2015“. Logistikauudised valis koos Laomaailma juhi Fred Märtsooga laotehnika alalt välja messi kolm põnevaimat laotehnika toodet.

Aluste automaat muudab ümber tühjade aluste virnastamise põhimõtte. Praegu visatakse ladudes tühjad alused üksteise peale hunnikusse ja tihtipeale peavad aluseid tõstma naisterahvad. Üksteise peale visatud alustest torn kipub ka viltu vajuma. Aluste automaat võimaldab aga aluste torni ehitada aluseid alt lisades. Automaat kergitab aluste virna ülesse ja uus alus lükatakse virna alla.

Märtsoo hinnangul piisaks ka suurematesse ladudesse ca neljast aluste automaadist, kuid siiani ei ole ta veel kohanud, et Eestis neid kuskil kasutataks. Aluste automaadi hind on suurusjärgus 7000 eurot.

Kulleritel on tihti autol ka kaupa, mis on paigutatud kaubaalusele. Kliendi juurde jõudes on keeruline probleem, kuidas alust kaubaga autost maha laadida. Olemas on tõstuk, mille saab kaubikuga kaasa võtta ja millega on aluse autost mahalaadimine tehtud väga lihtsaks.

Tõstuki vastu tundis elavat huvi logistikauudistega messile tulnud Nordexpressi esindajad. Rando Kruuse Nordexpressist ütles, et nad teevad Cargobussile kullervedusid ja seal esineb aeg-ajalt ka alustel kaupa. „Väga oluline vidin,“ leidis Kruuse kaasavõetava tõstuki kohta ning palus tõstuki müüjal pakkumine saata.

Selliste tõstukite hind on suurusjärgus 2500 eurot. Tõstukite müügifirma esindaja ütles, et paar sellist tõstukit on ka juba Eestisse müüdud.

Praegu veel kallis, kuid kiirelt odavamaks muutuvad on vesinikakuga  töötavad tõstukid. Aku asemel on tõstukil elektrijaam, mis toodab elektrit vesinikust. Jaamad on samasuured, kui elektritõstukil kasutatavad akud, ehk siis on võimalik juba olemasoleval tõstukil asendada aku vesiniku kasutava elektrijaamaga. Märtsoo on sellise jaama kasutamise eeliseks, et puudub elektritõstukitele tavapärane laadimisaeg. Vesinikjaamade müüja kinnitusel võtab jaama tankimine vesinikuga aega 3 minutit. Seejärel saab tõstukiga umbes ühe vahetuse jagu töötada.

Vesinikjaam maksab kaks korda rohkem kui aku. Üks tankimiskord maksab 20 eurot. Eestis on vesiniku Märtsoo kinnitusel võimalik osta AGAst.

Märtsoo tõstis esile veel ka CAT tõstukite väljapanekut. Tema sõnul on soomlased ise nende üle väga uhked, kuna CATi ja Mitsubishi elektritõstukeid hakati nüüd tootma Soomes Rocla tehases.

Foto: Tanel Raig
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077