„Täna on küll raske midagi ennustada, kuid üldjoontes arvan, et turg kasvab ja olen positiivselt meelestatud, kuna transpordisektor kasvab kiiremini kui SKP,“ selgitas Fox. Tema sõnul on veoteenuste tellijate nõudmised muutunud keerukamaks. Tarneahel muutub kiiremaks ja üha muutlikumaks, teenusepakkujana tuleb olla paindlikum ja kohanemisevõimelisem.
DB Schenkeri asepresidendi sõnade kohaselt on vana vedajate mudel, üks juht-üks veok-üks haagis, oma aja ära elanud. Sellise töökorraldusega juhil on töö- ja puhkeaja kvaliteet madal, kuna veod võivad kesta järjest 3 - 4 nädalat. Fox’i arvates on vaja uut ja tõhusamat otsevedude mudelit, et autod oleks pidevalt liikumises, kuid juhtidel on võimalus töötada vahetustega.
„Schenker liigub multimodaalse transpordi suunas. Pikemaid vedusid saab optimeerida baaside abil. Juhid vahetuvad tihedamini ja kaup liigub mõlemas suunas. Planeerimist peab muidugi kõvasti muutma,“ sõnas Fox. Multimodaalsus nõuab võrgustiku loomist, erinevate turgude tundmist ja palju muud. Eesti autovedajatele on suured vahendajad on siinkohal abiks.
25. septembril Tallinnas toimunud Autoveonduse Otsustajafoorumil osales ligi 150 Eesti autovedajat ja transpordiettevõtjat.
Autovedajaid järgmisel aastal mõjutavad trendid tulevad arutusele ka 15. oktoobril toimuval Autovedajate Aastakonverentsil. Konverentsi kavaga saab tutvuda SIIT.