Autor: Tanel Raig • 27. august 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Avaneb biometaani kütuseturule toomise toetus

Riik hakkab biometaani tootmist ja kasutamist transpordikütusena toetama aasta lõpust, kui Keskkonnainvesteeringute Keskus alustab taotluste vastuvõtmist investeeringute toetamiseks.

Riik on plaaninud järgmise seitsme aasta jooksul eraldada 51,8 miljonit eurot, et edendada biogaasist biometaani tootmist ning tuua see kütuseturule. Toetusraha jagajaks saab Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK). Logistikauudised.ee korraldatud seminaril „Säästlik autopark“ tunnistas KIKi ekspert Heiki Enok, et biogaasi meetme avanemine on vaatamata esialgsetele optimistlikele lootustele, kui meede loodi avada suvel, vaikselt edasilükkunud. Enoki kinnitusel on meede hetkel majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juristide töölaual ning toimub ka kooskõlastamine rahandusministeeriumiga. Uue meetme käivitamine on plaanitud tänavu aasta neljandasse kvartalisse. Enok lubas ka, et enne meetme allkirjastamist tutvustatakse seda huvigruppidele, et vajadusel veel muutusi sisse viia.

Biometaani meede on suunatud biometaani tootmise toetamiseks. Samuti rahastatakse biometaani transpordi korraldamisega seonduvaid projekte ning biometaanitanklate rajamist. Toetust võib küsida ka gaasiautode soetamiseks autoparki.

Taotluste hindamine ja läbivaatamine toimub Enoki andmetel järgmise aasta esimeses ja teises kvartalis. „Taotluste hindamiseks kaasame kindlasti biogaasi tootmise eksperte nii Eestist kui välismaalt. Mängus on suured rahad ja eesmärk on hoida praagiprotsent nii madalal kui vähegi võimalik,“ rääkis Enok.

Enoki sõnul on taotluste puhul kõige olulisem äriplaani ja tegevuse jätkusuutlikuks hindamine. „Äriplaan peab selgelt olema usutav, et see äri kestab ja on edaspidi jätkusuutlik ka ise toimima. Toetus  on mõeldud ainult käivitamiseks. Mingisugust jätkuvat toetamist ei saa sündima,“ kinnitas ta.

Esimeses etapis jagatakse 9 miljonit eurot Euroopa Ühtekuuluvusfondist. Järgmise aasta lõpust on plaanitud jagatavale toetusrahale järk-järgult lisanduma (vastavalt CO2 kvoodimüügist laekuvatele tuludele) 42,8 miljonit eurot. Kokku jagatakse aastani 2020 biometaani transporditurule toomise toetuseks 51,8 miljonit eurot. „52 mln eurot on märkimisväärne summa, et Eesti biometaani turul teha määravaid samme ja käivitada see turg ning tekitada jätkusuutlikus ja eluvõime,“ kinnita Enok. „Arvan, et 3-4 aasta pärast saame teha esimesi tõsisemaid järeldusi, kuidas on asjad läinud.“

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077