Autor: Tanel Raig • 22. august 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sanktsioonid mõjutavad veosekindlustuse turgu

Venemaaga seotud sanktsioonid mõjutavad oluliselt veosekindlustuse turgu, kuna mõnede kaupade liiklus Venemaale sisse ja välja väheneb drastiliselt või lõppeb mingiks ajaks üldse.

”Sõjategevus Ukrainas on veosekindlustuse turgu seni mõjutanud vähesel määral, kuid arvestades tänast olukorda võib arvata, et vedude maht Ida-Ukrainasse väheneb ja see transport on riskantsem, samuti loobuvad paljud kindlustusseltsid kindlustuskaitse andmisest sõjariskide vastu selles regioonis. Kuid sanktsioonid mõjutavad oluliselt vedude mahtu ja seega ka veosekindlustuse turgu palju suuremal määral,” ütles RSA Kindlustuse Balti riikide veosekindlustuse riskijuht Ilmar Vissak. 

Vissak märkis, et kuna veosekindlustuse turumaht võrreldes teiste kindlustusliikidega on väike, siis üksikud kuud ja isegi üksikud tehingud võivad pilti päris palju muuta ja seega on edasisi trende praegu raske välja tuua. Kogu turu maht aasta algusest juunini oli 846 000 eurot, mis on kasvanud 7,1% võrreldes 2013. aastaga. Pikaajaline trend näitab ka RSA veosekindlustuse turuosa kasvu, mis 2014. aasta esimesel poolel ulatus aastaarvestuses 7,1 protsendini ja turuosa jõudis 33,1 protsendini.

Vissaku sõnul saab kindlustatava kauba jaotada kahte rühma. Esiteks kaubad, mille maht koguseliselt tonnides, tükkides või kuupmeetrites on suur, kuid rahaliselt maksavad vähe ja nende kindlustamine on suhteliselt odav. Siia alla kuuluvad näiteks tooraine, puistekaubad ja vedellast, puit jne. Teisalt kaubad, mille kogused on väikesed, kuid väärtus kõrge ning nende kindlustamine on kallis, nagu elektroonika, eksklusiivsemad autod, väärtesemed ja väärismetallid, kunst jne.  ”RSA Kindlustusel on tänavu oluliselt suurenenud vedellasti ning puiduvedude maht, mis on veosekindlustuse segmendis tõstnud eelkõige kaubakäibe mahtu. Muudest kaubaliikidest on kasvanud kindlustatavate sõidukite osakaal, aga vähenenud näiteks masinate ja seadmete osakaal,” ütles Vissak.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077