Autor: Ave Lepik • 14. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Konkurents seab keskklassi autode hinnatõusule piirid

Autosektori tippjuhid näevad tänavu autohindade mõõdukat kasvu, mis keskklassi sõidukite puhul on vaid veidi kõrgem aastainflatsioonist.

KPMG Baltics OÜ autosektori juhtide küsitlus prognoosib, et l aiatarbeautode hinnad tõusevad tänavu lisaks inflatsioonile mitte rohkem üle viie protsendi võrra.

"Kõige väiksemad hinnatõusuväljavaated ongi keskklassi autode seas, kus äge konkurents kõigutab seni domineerinud markide nagu Honda ja Toyota positsiooni," kommenteeris KPMG Balticsi turundusjuht Ada Bärenklau. "Ühelt poolt survestavad neid väiksemaid mudeleid turule toovad luksusmargid nagu BMW, Mercedes ja Audi ning teisalt uued tulijad, näiteks Hyundai ja Kia."

Uuringust ilmneb, et kallimate markide hinnamarginaalid sõltuvad majandusoludest vähem: kaks kolmandikku uuringule vastanutest arvab, et premium-klassi autode hindades lisandub inflatsioonile vähemalt viis protsenti ning viiendik usub, et hinnatõus ületab 10 protsenti.

Arenevatel turgudel, nagu näiteks Venemaal, valitseb autoturul äge konkurents ning Hiina ja Taivani tootjad tulevad välja üha uute mudelitega, pöörates rohkem tähelepanu turuosa suurendamisele ja brändi kujundamisele kui müügimarginaalidele.

Autotootjad proovivad marginaale suurendada mudelite spetsifikatsioonide suurendamisega, et jõuda spetsiaalse varustusega mudelitega kitsamate kliendisegmentideni. "Näiteks internetiühendus võib muutuda noortele mõeldud sõidukites osaks põhivarustusest, samas kui teistele segmentidele mõeldud autodes tuleb selle omaduse eest lisaks maksta," selgitas Bärenklau. "Eelmisel aastal Euroopa turule toodud Opel Adamil väidetakse olevat rohkem kui miljon spetsifikatsiooni, mis teeb sisuliselt võimatuks eri versioonide võrdlemise."

KPMG Internationali uuringu Global Automotive Executive Survey raames küsitleti 28 riigis 200 autotööstuse tippjuhti, nende seas tootjaid, tarnijaid, müüjaid ja finantsteenuste pakkujaid.

KPMG on ülemaailmne auditi-, maksu- ja nõustamisteenuseid pakkuvate ettevõtete võrgustik, mis tegutseb 155 riigis ning mille liikmesettevõtetes üle maailma töötab kokku üle 155 000 oma ala spetsialisti. KPMG tegutseb Eestis 1992. aastast, siin töötab üle saja ning Baltikumis kokku ligi kolmsada audiitorit ning nõustajat.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077