Autor: Kadri Põlendik • 13. detsember 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Airi laenu intress on 15%

Valitsus otsustas täna, et maksab Estonian Airile laenu osadena, millest esimene on 793 000 eurot.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles tänasel valitsuse pressikonverentsil, et laenu antakse Estonian Airile kuni 8,3 miljonit eurot. Selle täpne hulk otsustatakse jooksvalt, kui on selge, kas Euroopa Komisjoni konkurentsi direktoraat annab nõusoleku lennufirmale riigiabi andmiseks. Seni makstakse välja igakuine laenumakse, millest esimene on 793 000 eurot. Enne iga järgnevat makset annab valitsus uue nõusoleku summa väljamaksmiseks.

„Suurim aktsionär tahab saada enne ülevaadet, jooksvat finantsseisu ja siis hindame vahendite vajadust,“ ütles Parts ning lisas, „Laenuga tagatakse, et ettevõte saab restruktureerimise eelsel perioodil tegutseda ning oleks piisav rahaliste vahendite hulk oma kohustuste täitmiseks, rääkimata sellest, et lennuühendused ei katkeks.“

Laenu antakse intressiga 15% ning tagasimaksmise tähtaeg on kuus kuud, mis on paika pandud samuti Euroopa Liidu reeglitega. Makstava summa suurus tuleneb Partsi sõnul Estonian Airi põhjalikust taotlusest, mille on läbi vaadanud ettevõtte nõukogu, rahandus- ja majandusministeerium. „Meie vaatepunkt on muidugi maksta nii vähe kui võimalik,“ tõdes Parts.

Seda, millisest summast on jutt riigiabi puhul, ei osanud majandusminister veel öelda, märkides vaid, et see sõltub paljudest aspektidest.

Juhan Parts mainis ka, et Estonian Airi tuleviku osas on kaalutud teisigi alternatiive, mis lähtuvad riigi huvist säilitada lennuühendused. Üks neist on korraldada võimalike ühenduste puhul avalikud konkursid.

„Ma julgen öelda, et see on üsna keeruline ja kas ta annab meile tulemuse, mis meid rahuldab pikas perspektiivis, selles on rohkem kahtlust kui kindlust,“ kommenteeris Parts.

Teine alternatiiv on moodustada täiesti uus ettevõte, mille puhul annab Euroopa Liit vabad käed. Majandusminister sõnas, et Euroopa Liidu reeglite järgi on riigil käed seotud olemasoleva firma toetamisel, kuid vabad uue moodustamisel. Siiski lisas ta, et praegu on põhiline olemasoleva ettevõtte rekapitaliseerimise variant.

„Me loeme siin tõsiselt raha,“ ütles Parts.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077