Autor: Kristi Malmberg • 11. detsember 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tööinspektsioon: veofirmadel palju rikkumisi

Praeguses kiires maailmas ja tihedas konkurentsis esineb sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja kontrollis märkimisväärselt rikkumisi, teatas tööinspektsioon.

Põhiliseks rikkumiseks on andmete säilitamine. Eriti annab tunda ettevõtete puhul, kes kasutavad oma tegevusloa all teiste firmadele kuuluvaid autosid ja autojuhte. Paljud veoettevõtjad, ei tea siiamaani, et ettevõttel on kohustus säilitada autojuhtide töö- ja puhkeaja ning ühenduse tegevusloa alla kuuluvate autode kinnitatud ärakirjade andmed. Seega tuleks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi leheküljelt http://mtr.mkm.ee/transpordi otsingute alt kontrollida, millised ärakirjad on väljastatud nende tegevusloa alla. Andmeid peab säilitama 365 päeva.

Suureks probleemiks on ka digitaaltahhograafi omavatest autodest andmete alla laadimine ja nende esitamine kontrollijale. Kuigi juba 2006 aastast toodetud autodel on digitaalne sõidumeerik kohustuslik, ei tea paljud ettevõtted siiamaani, et tulenevalt liiklusseadusest tuleb neid andmeid juhikaardilt ja autost perioodiliselt alla laadida. Liiklusseadus sätestab juhi kaardilt andmete regulaarse kopeerimise vähemalt 28 päeva, sõidukist vähemalt 90 päeva järel.

Kontrolli käigus on selgunud, et ka analoog salvestuslehtede kogumise ja säilitamisega on paljudel ettevõtetel probleeme, kuna autoettevõtte juhid arvavad, et neid on vaja säilitada ainult 28 päeva. Tihtipeale käsivad ettevõtte juhid vanemad kui 28 päeva ning rikutud või rikkumistega salvestuslehed ära visata ning seda ka tehakse.

On ettevõtteid, kus veokorraldajad ei kontrolli oma autojuhtide töö- ja puhkeaja registreerimise nõuete täitmist. Tööle asumisel ei juhendata juhte selles, et liiklusseaduse kohaselt tuleb registreerida oma töörežiimid. Pea igas ettevõttes leidub mõni autojuht, kes registreerib töö- ja puhkeaja (režiimid) lüliteid kasutades valesti, jätab üldse registreerimata või lülitab tööle asudes asendisse muu töö ja jätabki päevaks ajaks sellesse asendisse.  

Peamised töö-ja puhkeaja rikkumiste põhjused on:

1)    töö iseloom - tellimusveod (treilerveod), hooajatööd (kevad-sügis);

2)    autojuhtide soov kiiremini koju saada;

3)    laevale jõudmine;

4)    autojuhi poolne (EÜ) määruse nr 561/2006 mitte tundmine;

5)    tööandjate ja logistikafirmade käsud.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077