Autor: Indrek Kald • 29. november 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Sadam sai 50miljonilise jäämurdja

Teisipäeval allkirjastasid ASi Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil ja Arctia Shipping Ltd president Tero Vauraste jäälõhkuja MSV Botnica omandiõiguse ülemineku akti.

Seetõttu heisati Botnical ka Eesti lipp. Suvel Vahemeres Itaalia firmadele veealuseid ehitustöid teinud MSV Botnica on hetkel Aadria mere rannikul Ravennas kai ääres. "Seoses lipuvahetusega toimub veel dokumentide kontroll ning ülevaatus klassiühingu ja Eesti veeteede ameti poolt," ütles Kiil. Eesti suunas hakkab MSV Botnica liikuma tõenäoliselt homme.

Teisipäeval Eesti lipu alla saanud MSV Botnical on peal 14-liikmeline eestlastest meeskond kapten Aivo Palmi juhtimisel. Kõrvuti Eesti meremeestega on alusel ka kuus Soome meeskonnaliiget.

"Laev on üsna spetsiifiline ja elektroonikat täis, mistõttu on meil abiks varem Botnical töötanud soomlased," märkis 13aastase kaptenistaažiga Palm. "Laeva juhtimine käib arvutite abil, mis tähendab seda, et alust on võimalik kahe meetri täpsusega ühe koha peal hoida tuulega kuni 25 meetrit sekundis," iseloomustas ta.

Eestisse tulekuks kulub Botnical kapten Palmi sõnul orienteeruvalt 4300 meremiili. "Alustame mööda Vahemerd, ümber Gibraltari ja Atlandi ookeanis Ibeeria poolsaart mööda põhja suunas," kirjeldas Palm teekonda. "Seejärel jääb teele kõikide meremeeste mure Biskaia laht ning siis juba Põhjameri, Skagerraki väin ja olemegi Läänemeres."

Eestisse jõuab MSV Botnica jõulueelsel nädalal, jäämurdeperiood algab järgmise aasta jaanuaris. Alus hakkab Soome lahes jääd murdma kuni aastani 2022 vastavalt Tallinna Sadama ja Veeteede ameti vahel sõlmitud teenuselepingule.

Tallinna Sadam sõlmis Soome laevafirmaga Arctia Shipping Ltd lepingu 1998. aastal valminud jäämurdja MSV Botnica ostuks 23. oktoobril. Tallinna Sadam soetas jäämurdja tulenevalt Eesti riigi strateegilisest huvist tagada jäämurdeperioodil ligipääs Soome lahes asuvatesse Eesti sadamatesse. Aluse ostuhind oli 50 miljonit eurot.

Mitmeotstarbeline jäälõhkuja MSV Botnica valmis Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal. ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit.  Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077