ERAA on teatanud, et pöördub sotsiaalministeeriumi poole, et takistada ETTA ja Autoettevõtete Liidu (AL) vahel sõlmitud üldtöökokkuleppe laienemist kõigile vedajatele. ERAA juhi Toivo Kuldkepi väitel moodustab ALi liikmeskond alla 1% Eesti veofirmadest.
Peterson vastas, et ERAA avalduses esitatud faktid on pea iagas lauses vigased ja eiravad kohalikke seadusi. „. ERAA avaldus on mõeldud oma liikmete eksitamiseks ja tuleneb faktist, et nad on jätnud nende huvid tegelikult esindamata,” leidis Peterson.
Petersoni kinnitusel on ERAA-l olnud võimalus tänavu augustis läbirääkimistega liituda ja oktoobris anti võimalus teha ettepanekuid kokkuleppe sisus. ERAA vastumeelsus kollektiivlepingute ja kokkulepete suhtes ei tähenda, et need on meie sektoris keelatud, ütles Peterson.
Tema väitel on AL on kodumaise autoveo valdkonnas tööandjate esindajana esinduslikum kui ERAA, sest on pidevalt siseveo küsimusi ministeeriumis ja tööturul mõjutanud. Ka autoliidu liikmeskond vastab igati riigisisese kaubaveo struktuurile, kõik põhilised kaubagrupid on esindatud, leidis Peterson.
Ta täpsustas, et hetkel üldtöökokkulepe veel ei kehtigi, kuna lepingu täpsustamiseks on koos ALiga võetud aeg maha. „.Kui täpsustused tehtud, kavatseme lepingu töötasu- ning töö- ja puhkeaega puudutavad punktid laiendada vastavalt kehtivale korrale, mis muudab need kõigile turuosalistele kohustuslikuks. Laiendamise põhimõte on korduvalt läbinud vaidlustused riigikohtus ja alati on riigikohus kinnitanud säärase laiendustegevuse seaduslikkust. Samad protsessid toimuvad enamuses Euroopa Liidu riikides, oli Peterson endas kindel.
Tema sõnul on ERAA käinud kaebamas erinevates ministeeriumides, aga tõsiseks takistuseks seda pidada ei saa. „Viljakam oleks ametiühinguga ühendust võtta ja protsesse tegelikult mõjutada,” soovitas ta.