Euroopa suurim autoturg, Saksamaa kukkus läinud aasta septembriga võrreldes 11%. Saksa Autotootjate Liit (VDA) siiski langustrendi süvenemist ei kinnita, vaid põhjendab müüginumbrite langust ühelt poolt vähema tööpäevade arvuga käesoleva aasta septembris, võrreldes eelmise aastaga. Seda arvestades on tegelik müügi vähenemine 2% piires. Teise põhjusena tuuakse välja ka mitmed eesolevad mudelivahetused suurt turuosa omavas väikeauto klassis. Seega oodatakse Saksamaal lähiajal paremaid tulemusi. Aastaprognoosides on VDA jätkuvalt 2% languse juures.
Kui võrrelda EU suurimate autoturgude tänast seisu viimase 5 aasta tipuga, siis ei ole veel põhjust hädakella lüüa, kommenteeris AMTEL. Saksamaal müüakse 2012. aastal oodatavalt ligikaudu 3,1 miljonit uut sõiduautot, mis moodustab 2006. aasta rekordtulemusest 92%, Ühendkuningriigis on tulemus koguni 98%. Prantsusmaal on müük langenud rohkem ja tulemus on 86%.
Teistes riikides on seis kehvem - Itaalias müüdi 2005. aastal ligikaudu 2,5 miljonit uut sõiduautot, sel aastal on oodata vaid 1,5 miljoni sõiduki müüki, mis on toonasest tulemusest vaid 58%. Hispaania, Kreeka ja Portugal on veelgi rohkem tipust maas. Lõuna-Euroopas ei ole ka sõnumeid, mis lubaks langusnumbreid positiivselt kommenteerida.
Siiski on EU üldine autoturu langus eelmise aastaga võrreldes olnud stabiilselt 7-8% ja loodetavasti aasta viimases kvartalis oluliselt ei suurene, leidis AMTEL.
Positiivset tulemust automüügis näitasid septembris EU liikmesmaadest Ühendkuningriik ja suur osa Ida-Euroopa riike. Euroopa suurim tõusja on Island, kes on müüki eelmise aastaga võrreldes kahekordistamas. Samas ei ole nende tükiarvud EU mõttes märkimisväärsed.