Autor: Tanel Raig • 11. oktoober 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

DBT: tasude tõusuga kaotame kliente

Info laevade veetasu mitmekordsest tõusust on Muuga sadamas väetisi käitleva ASi DBT jätnud ilma  juba vähemalt kahest kliendist, kes on edasistest läbirääkimistest loobunud, kinnitas DBT avalike suhete juht Ago Tiiman.

Tiiman kinnitas, et DBT-l on juba kaks näidet, kus klient on laua tagant püsti tõusnud ja läbirääkimised järgmise aasta kaubamahtude üle lõpetanud. „Nad ütlevad, et on kuulnud, et tõstame meeletult tasusid. Võid ju seletada, et tonni kohta tähendab see vaid paarikümmend senti. Vastatakse tänan, meil on ka teisi valikuid,“ rääkis Tiiman.

Tiimani sõnul toimuvad just praegu läbirääkimised järgmise aasta kaubakoguste üle ning on väga halb, kui just sellel ajal selgub, et valitsus tõstab vaid kahekuulise etteteatamisajaga nii suures ulatuses tasusid. Tiimani väitel on DBT terminalide projektijärgne võimsus käidelda aastas 2,5 miljonit tonni väetiseid. Tänavu saavutab ettevõtte tulemuseks rekordilised 2,2 miljonit tonni. Järgmisel aastal oli lootus käidelda veelgi rohkem, kuid taoline veetasude tõstmine seab mahtude kasvatamise järgmisel aastal kahtluse alla. Küsitav on ka, mis saab DBT juba alustatud kuni 12 miljoni eurosest investeeringust uute terminalide ehitamiseks, et oma kaubamahtusid suurendada.

Tiimani sõnul ei ole kaubavedudes eriti kasu uues veeteetasude skeemis tehtavatest soodustustest korduvkülastusega laevadele. Tallinna Sadama ja enamus sadamas tegutsevate operaatorite kontseptsioon on tegutseda jaotuskeskusena, kuhu tuuakse kaup sisse suurte ookeanilaevadega ja viiakse edasi väikeste laevadega. Suured laevad aga ei sõida regulaarsetel liinidel, vaid siis kui laeva täis kaupa on koos.

DBT-le väetisi transportivate suurte puistekaubalaevade veetasu tõuseb uue tasude skeemi järgi üle 260%. Tiimani kinnitusel ei ole aga nemad kõige hullemas seisus. Veelgi raskemalt mõjub uus tasude skeem vedelkauba käitlejatele, sest suurtele tankeritele tõusevad veeteetasud kuni 600%.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077