Autor: Tanel Raig • 9. aprill 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rahvusvaheliste autovedajate hulka pääseb 25 000 euroga

Maist tõuseb Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) liikmeks astumise tasu 150%, hakates maksma 25 000 eurot.

ERAA sisseastumistasude suurus on viimastel aastatel kõikunud kordades. Mõni aasta tagasi tõstis ERAA liikmeks astumise tasu 50 000 euroni. Seepeale ei soovinud organisatsiooni liikmeks saada enam ühtegi uut ettevõtet. 2010. aastal langetati sisseastumistasu 10 000 eurole. „Uusi liikmeid hakkas tulema nagu Vändrast saelaudu,“ iseloomustas ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp liikmeskonna kasvu. Igakuisel ERAA nõukogu istungil võeti alati vastu 2-3 uut liiget. Nüüd otsustati taas tasu tõsta, seekord 25 000 euroni. Kuldkepi sõnul oodatakse, et organisatsiooni liikmeks soovib nüüd saada kuni üks ettevõte kuus.

Liikmetasude suurust on muudetud, kuna soovitakse eemal hoida ERAA liikmeks tükkivaid Venemaa veofirmasid. Meil on niigi Venemaa veolubade hulk piiratud, ütles Kuldkepp, kes ei soovi, et Venemaa firmad tulevad Eesti organisatsiooni liikmkes ja hakkavad konkureerima vähestele Venemaa veolubadele. „Sõitku oma riigi lipu alt, kui soovivad Eesti ja Venemaa vahelisi vedusid teha,“ leidis Kuldkepp. Ta ei osanud öelda, miks Venemaa vedajad kipuvad Eesti vedajate organisatsiooni liikmeks. Võib olla on neil kindlam, kui neil ka siin on oma firma, võib-olla on see vajalik mingiks majanduslikuks optimeerimiseks, arutles Kuldkepp.

Teine põhjus liikmetasu suurendamiseks on ERAA suur omakapital. Kuldkepp selgitas, et kui organisatsioon peaks laiali minema, siis tuleb vara jagada kõigi liikmete vahel võrdselt. Seega peaks organisatsiooniga liitujad maksma sisse vähemalt sama palju raha, kui nad saaksid ERAA likvideerimisel. Kuldkepp lisas siiski, et mingit plaani ERAAd likvideerida ei ole.

ERAA liikmelisus on veofirmale vajalik, et kasutada TIR tolligarantiid, mille garanteerijana ERAA oma liikmete jaoks tegutseb. ERAA jagab ka veolubasid, kuid Kuldkepp kinnitab, et nende jagamisel mingit diskrimineerimist ja vahe tegemist ERAA liikmete ja mitteliikmete vahel ei tohi olla ja ei ole ka.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077