Autor: Rivo Sarapik • 22. juuli 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Esiekspedeerija pjedestaalilt maas

Aastaid Eesti ekspedeerijaist suurimat käivet näidanud Transtrade otsustas möödunud aastast muuta raamatupidamislikke arvestuspõhimõtteid. Nii kadus paberil käibest ligi üheksa miljardit krooni ja ettevõte suuremate seast.

"2010. aastal muutsid ettevõtte juhatus koostöös partneritega kehtivate lepingute tõlgendust. Nimelt vaadati uuesti läbi AS Transtrade tegevuse aspektid, veokorraldaja-ekspediitori funktsioonid, riskide võtmine, mis on seotud võimaliku veose kaotamise või riknemisega, vastutus veose omaniku ja vedajate ees. Selle tulemisena oli vastuvõetud otsus tõlgendada alates 2010. aastast AS Transtrade tegevust agendi-vahendaja tegevusena, mitte enda nimel ja oma arvelt

veoteenuseid osutava korraldaja/ekspediitori tegevusena," selgitab ettevõtte juhatuse liige ja juht Juri Rapoport ettevõtte aasta-aruandes.

Nii muudeti ka põhitegevuse tulude ja kulude kajastamist

kasumiaruandes. Tuluna kajastatakse edaspidi vahendustasu, tegevuse põhikuludena teiste agentide-partnerite agenditasusid. Veo omahinda, mida maksavad tellijad, veose omanikud ja vedajad, ei kajastata tulude ja kuludena kasumiaruandes, vaid maksena kolmandate isikute nimel ja arvelt.

See otsus tähendab, et näiteks 2009. aasta 8,7 mld kroonisest käibest sai kordi väiksem näitaja ning Äripäeva koostatud Eesti Ekspedeerimisfirmade TOPi veerandsaja suurema ettevõtte hulka firma enam ei mahu.

Möödunud aastal teenis ettevõte 99 mln kroonise ehk ligi 6,4 mln eurose käibe juures 11 mln krooni ehk veidi enam kui 640 000 eurot kahjumit. Intressitulud ja valuutakursi muutus andsid aga enam kui kaks miljonit eurot kasumit ja nii kogunes aasta kogutulemuseks 1,1 mln eurot ehk kolm korda enam kui aasta varem.

Kogu käibe teenis ettevõte Venemaalt.

Ettevõte andis tööd ühele töötajale ja kahele nõukogu liikmele. Firma tööjõukulud moodustasid 716 000 krooni ehk  45 750 eurot.

Transtrade maksis mullu välja ka aasta tagasi määratud dividendid 30 mln krooni, sellest rahas 7,1 ja tasaarveldusega 22 miljonit.

Transtrade AS kuulub Transgroup Investile, mille omanikud on Sergei Glinka ja Maksim Liksutov. Äripäeva andmeil aga peidavad end meeste taga Vene oligarhid. Mullu hindas Äripäev Rikaste TOPis meeste varanduseks 0,85 mld krooni ehk 54 mln eurot.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077