Autor: Jaana Pikalev • 29. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lennufirma SAS tellib 30 uut Airbus lennukit

Lennufirma SAS tegi tellimuse kolmekümnele Airbus A320neo lennukile, neist esimesed saadakse kätte 2016. aasta teises pooles ning viimased 2019. aastal. Tellimus esitati võimalusega tellida täiendavalt 11 Airbus A320neo lennukit.

“Tellimus uutele Airbus A320 lennukitele on tähtis samm meie lennukipargi uuendamise ja ühtlustamise suunas,” ütles lennufirma SAS asepresident ja finantsjuht Göran Jansson. “Opereerime alates 2016. aastast turu kõige võimekamate ja keskkonnasõbralikumate lühi- ja keskmise vahemaa lennukitega,” lisas Jansson.

“Airbus tervitab SASi otsust muuta oma lennuliine sujuvamaks meie keskkonnasõbralike A320neo lennukitega,” ütles Airbusi juhtkonna liige John Leahy. “Eriti eduka A320 lennukite arengu ning  uusimate kütusesäästu tehnoloogiate tõttu on A320neo loomulik valik SASile,” lisas Leahy. 

Alates 2015. aastast koosnevad lennufirma SAS lühi- ja keskmise vahemaa lennukid kahest lennukitüübist: Airbus A320 lennukid baasiga Kopenhaagenis ja Boeing 737NG baasidega Stockholmis ja Oslos.

Osana üleminekust asendatakse kõik MD80 tüüpi lennukid Kopenhaagenis üüritud lennukitega Airbus A320, asendus viiakse lõpuni 2014. aastal. 2016. aastal asendatakse kõik lennukid uute tellitud Airbus A320neo lennukitega. SAS Group finantseerib uusi lennukeid liisingu ja laenamisega.

Kõik MD80 tüüpi lennukid asendatakse 2013. aasta jooksul liisitud Boeing 737NG lennukitega. Viimaks asendatakse Oslos kõik Boeing 737 Classic lennukid Boeing 737NG lennukitega, üleminek viiakse lõpuni 2014. aasta lõpuks.

Kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkogus reisija kohta väheneb rohkem kui 20%, mil MD80 asendatakse lennukitega Boeing 737NG või Airbus 320. Kui täna kasutatav A320 asendatakse uute A320neo lennukitega, väheneb kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkogus ühe istme kohta lennukis lisaks 15% võrra.

Lennufirma SAS valis CFM LEAP-X1A mootori uutele A320neo lennukitele. CFM on maailma suurim mootoritootja ja lennufirma SASi suurim mootoritega varustaja.

Airbusi hinnakirja järgi ilma allahindlusteta on SASi tellimus väärt umbes 18 miljardit SEKi.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077