Õnnetuste üheks põhjuseks tõi ametiühing välja ebanormaalse olukorra veoturul, kus pea kõik ettevõtjad rikuvad konkurentsis püsimiseks ohutusreegleid. „Palgasüsteemid on rajatud kilomeetritasule, mis on Euroopas rangelt keelatud, logistika ei vasta tihti töö- ja puhkeajareeglitele, masinapargi tehniline seisund langeb,” võttis olukorra kokku Transpordi Ametiühingu juhatuse esimees Peep Peterson. Ta lisas, et kuigi konkurents veoettevõtete vahel ei tohi ohustada inimelusid, on adekvaatse järelevalve puudumine tekitanud väga ohtliku olukorra.
Autojuhtide sektsiooni esimehe Sulev Paglandi sõnul sunnib autojuhti ületunde tegema tööandja: „Logistiliselt pannakse autojuhtidele nii suured kohustused peale, et neid pole võimalik lubatud ajaga täita. Samuti on langenud tööjõu kvalifikatsioon seoses paremate juhtide välismaale siirdumisega ja nende asendamisega vähemkogenud tööjõu poolt, kes tuleb hoopis teistelt elualadelt.“
2010. aasta detsembrikuus kasvas veokitega toimunud liiklusõnnetuste arv aastatagusega võrreldes enam kui kahekordseks (tõus 125%).