Autor: Jaana Pikalev • 28. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Statoil: maailmaturu hinna kõrval mõjutavad kõrgemad maksud

Statoilis tõusis bensiini liitri hind täna üle 19 krooni, kütusefirma esindaja sõnul ei ole kõrgema hinna mõjuriks ainuüksi maaimaturu hind, kuid jaehinda mõjutavad tänasel päeval ka kõrgemad maksud.

"On selge, et toornafta hinnamuutused maailmaturul mõjutavad ka naftatoodete ehk siis mootoribensiini ja diislikütuse hinda maailmaturul, mis omakorda muudab jaemüüjate sisseostuhindu," ütles Eesti Statoil ASi kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts. Ta nentis, et paratamatult varem või hiljem kajastuvad sisseostuhindade muutused ka toodete jaehindades kohalikul turul ja seda nii Statoili teenindusjaamades kui ka teiste legaalselt tegutsevate jaemüüjate tanklates.

TAUST Kütuse jaemüügihinna komponendid: – Eestis moodustavad maksud (aktsiis, käibemaks ning miinimumvarumaks) hetkel kokku ca 55% jaemüügihinnast

Maksud

See on ka peamine põhjus, miks riigiti mootorikütuste jaemüügihinnad oluliselt erinevad, sest ülejäänud kulud ei varieeru erinevates riikides nii oluliselt.

Mootoribensiini ja diislikütuse ostuhind, mis sõltub toodete maailmaturuhindadest ja USA dollari kursist – ca 38% jaemüügihinnast

Siinkohal ei tohiks segamini ajada ühelt poolt nafta barreli ja teiselt poolt mootoribensiini ning diislikütuse maailmaturuhindu. Teenindusjaamades ei müüda naftat, vaid sellest valmistatud tooteid – mootoribensiini ja diislikütust, mille hinnakõver on naftabarrelist erinev, kuid pikemas perspektiivis siiski sarnane.

Rafineerimistehased müüvad jaemüüjatele mootorikütuseid hinnaga, mille aluseks on igal pangapäeval rahvusvaheliste agentuuride poolt noteeritavad maailmaturuhinnad. Need kujunevad tootjate ja tarbijate vahelise nõudluse ja pakkumise tasakaalu tulemusena.

Kõik tehingud tehakse dollarites, seepärast mõjutab sisseostuhindasid ka euro/dollari kurss.

Kütusemüüja tulud ja kulud – ca 7% jaemüügihinnast

Siia alla käivad toote transpordikulud rafineerimistehasest Eestis asuvasse terminali, terminalikulud, maismaatranspordikulu, teenindusjaamaga seotud kulud, palgad, allahindlused, investeeringud, kapitali kulu jne.Allikas: Statoil

 

.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077