Eelmises Logistika kuukirjas ilmunud autovedajate suurimate palgakärpijate tabeli eesotsas troonisid ettevõtted, kus keskmine kuupalk vähenes ligi 50%. 15 suurima ekspedeerija hulgas nii teravalt palku väiksemaks ei lõigatud.
Kõige karmimalt töötasid palgakärpe käärid ASis CF & S Estonia, kus keskmine brutokuupalk vähenes 24,3%. Kuid selle kärpega oli ettevõte teistest ka peajagu üle.
Reeglina jäi suuremate ekspedeerijate juures palga vähendamine 10% piiresse. Sealjuures ei ole tegemist mitte ainult palga langetamisega, vaid tulemus on saavutatud ka töötajate arvu vähendamise kaudu - 15 suurema ekspedeerija juures jäi eelmisel aastal tööle keskmiselt 140 töötajat vähem kui oli 2008. aastal.
Ka palga kergitamises on ekspedeerijad konservatiivsed. Oktoobris tehtud küsitluses jäid suurem osa ettevõtteid järgmise aasa palgatõusu lubadustega tagasihoidlikuks. Autovedajad on tunduvalt bravuursemad. Nende hulgas leidus keskmise palga tõusuga ettevõtteid juba eelmisel aastal. Eesotsas oli AS HRX 22%-lise tõusuga ning temale järgnes veel hulga väiksemate keskmise palgatõusu protsentidega firmasid.
15 suurema ekspedeerija hulgast leiab eelmisel aastal ainsana arvestatava keskmise palga tõusuga ASi DBT. Ettevõttes vähenes küll ka töötajate arv 153-lt 135-le, kuid keskmise palk tõusis 9,4%.
võrdlussuurimad palgakärpijad 15 suurema ekspedeerimisettevõtte hulgas, keskmise brutokuupaga muutus, protsentides
ASis CF & Estonia kärbiti karmilt:
CF & S Estonia AS 24Estreftransservice AS 10ESTMA OÜ 10Kühne + Nagel AS 9Amisco 9