Autor: Koit Brinkmann • 21. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vabatsooni kinnistul pole planeeringut

Valitsuse korraldusega loodi viieks aastaks Paldiski vabatsoon kinnistutele, millel puudub kehtiv detailplaneering ning sõiduautode ladustamise platsid on sinna rajatud ebaseaduslikult.

Rahandusministeerium esitas korralduse eelnõu läinud neljapäeval valitsuse istungile, kus see kohe ka vastu võeti. Eelnevalt olid ministeeriumid andnud eelnõule oma kooskõlastuse, siseministeerium ning majandusministeerium küll märkustega.

"Palume arvesse võtta kõik asjaolud ning veenduda, et käesoleval juhul on täidetud kõik seadusandlusest tulenevad nõuded, mis on aluseks vabatsooni loa väljastamisel," kirjutas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.

Lõunasadam pole rahul

Nimelt olid riigile kuuluva Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli ning juhatuse esimees Ain Kaljurand saatnud juba varem rahandusminister Jürgen Ligile kirja, milles paluti eelnõu kooskõlastusringile mitte esitada. Põhjuseks asjaolu, et Põhjasadama omanik Paldiski Sadamate AS taotles vabatsooni staatust kinnistutele, millel pole kehtivat detailplaneeringut ega kasutusluba. Tallinna Sadamale kuulub konkureeriv Paldiski Lõunasadam.

Ministeerium: asi lahenebRahandusministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla sõnul ei oma tolli valdkonda reguleerivate õigusaktide seisukohast detailplaneeringuga ja ehituslubadega seonduvad teemad tähendust. "Oleme kursis kõikide kinnistute õiguslikku olukorda puudutavate aspektidega ning arvestasime nendega enne valitsusele vabatsooni loomise ettepaneku tegemist. Detailplaneering on algatatud ning töös, mis tähendab, et küsimused maa ja sellel paiknevate rajatiste osas on lahenemas," selgitas Uusküla.

Kuni 2015. aasta lõpuni vabatsooni loa saanud kinnistutel ladustab Paldiski Sadamate AS transiitkaubana Venemaale viidavaid sõiduautosid. Ettevõtte peamine klient on Daimler AG, kes on sõiduautode ladustamisele kehtestanud kõrged nõudmised, mille täitmiseks on Paldiski Sadamate AS investeerinud platside ja nendega kaasneva infrastruktuuri rajamiseks ligi 100 miljonit krooni.

Paldiski Sadamate omanikena nimetatakse Aleksei Tšuletsi ja Aleksandr Nakonetšnõid. Ametlikud niidiotsad sumbuvad küll Hollandi Antillidel registreeritud ettevõttesse CNP Investments N.V. Sama, maksuvabas piirkonnas registreeritud omanik on ka OÜ-l Altoona, kellele vaidlusi tekitanud kinnistud kuuluvad.

number sõidukit võib korraga mahutada vabatsooniks planeeritava tollilao piiratud territoorium.

17 000

tasub teada

1. jaanuar 2011. a kuni 31. detsember 2015. a kehtib Paldiski linnas Majaka tee 9/11 asuval piiritletud maa-alal vabatsooni staatus.Vabatsooni kontrollitüübiks on I tüüp, mis tähendab piiratud ala olemasolu ja tollikontrolli kauba vabatsooni ja vabatsoonist välja toimetamisel.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077