21. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lumi tõi rekordarvu kõnesid erakorralise logistikateenuse pakkujale

Kuna traditsioonilised transpordivõrgustikud on kannatada saanud, peavad tootjad otsima alternatiivseid transpordiviise, kirjutab Logistics Manager.

Erakorralist logistikateenust pakkuv Evolution Time Critical saab praegu rekordhulgal kõnesid tootjatelt ja tarnijatelt, kes lume tõttu ei suuda kinni pidada aastalõpu tootmiskavadest ja kes üritavad vältida viivitusi tootmises.

“Kui konventsionaalne transport on lume ja ekstreemsete ilmastikuolude tõttu häiritud, on võtmetähtsusega hädaabiplaani olemasolu, mis aitab hoida tootmise käigus ja säästa tootjatel miljonitesse ulatuvaid trahve,” ütles Logistics Managerile Brad Brennan, Evolution Time Criticali tegevjuht. “Meie globaalse kontrollikeskuse meeskond on võtnud tootjatelt vastu erakorralisi tellimusi nii päeval kui öösel, meie telefoniliinid on olnud kinni kuni kella 3-ni öösel.”

Evolution on juba täitnud rea hädaabi tellimusi, kasutades rida transpordiviise helikopteritest ekspress õhuposti ja sprinterkaubikuteni. Kui teed muutusid lume tõttu läbitamatuks, suurenes nõudlus õhuveo ja charteri järele. Õhutšarteri nõudlus on olnud erakordselt kõrge, mis on ähvardanud ületada pakkumise.

 “Isegi tšarterlennud ei ole ilmast tulenevate viivitute eest kaitstud,” lisas Brennan. “Tiibu tuleb jääst puhastada nagu kommertslennukilgi, mis pikendab kogu reisi aega. Mõningatel juhtutel on ilm sundinud lennukit maanduma teisel lennuväljal kui varem plaanitud. See omakorda vähendas lennuki kasutamisvõimalust edaspidi.”

Brennan rõhutas, et kui suuremad lennujaamad on tulnud sulgeda,  on see avaldanud survet piirkondlikele lähedal asuvatele lennuväljadele. Need omakorda võivad olla halva ilma tõttu raskesti ligipääsetavad. “Teine hea võimalus on viimases transpordikaoses olnud kauba saatmine pardale mineva kulleriga,” ütles Brennan. “See on eriti efektiivne väikeste saadetiste puhul, või kui osaline tarne on olnud piisav et hoida tootmine käigus. Kuigi kallim kui tavaline õhuvedu, pardal kuller pääseb suurema tõenäosusega minema kui lihtsalt kaup, mis omakorda pakub suuremat kindlust, kui läbilaskevõime on piiratud.”

Detsember on olnud tihe kuu eurotunnelis, kuna sadamatest tulenevad viivitused on sundinud suunama rohkem saadetisi läbi tunneli. Lumi ja jää mis juba tekitasid peavalu Euroopa teedel, lisasid probleeme ka Suurbritannia poolel Briti tootjate jaoks.

“Veokite suunamine ootavate helikopterite juurde on toiminud selle probleemi lahendamisel hästi,” ütles Brennan. “Me oleme suutnud tarnida piisavalt komponente, et kliendid saaksid käigus hoida tootmist käigus seni kuni jõuab ülejäänud laadungiga kohale veoauto.”

Brennan lisas: “Lõpetuseks, informatsiooni sujuv vahetus on elulise tähtsusega tarneketi juhtide jaoks, seda eriti erakorralistes olukordades. Meie 24/7 klienditeenindusmeeskond on tihedas kontaktis klientidega erakorralise tarne jooksul, et anda korralikku ja aktuaalset infot hinnangulise saabumisaja kohta. Tagame ka selle, et kogu meeskond on kohal ja oleme hankinud personali transpordiks läbi lume meie peakorterisse East Midlands lennujaamas neljarattaveoga sõidukeid.”

 

Autor: Katri Soe-Surén

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077