"Kui seadus praegusel kujul jaanuaris jõustub, siis on kindlasti tarvis sinna juurde luua rakendusmäärused, mis peaksid samuti kiiruga jõustuma," rääkis liidu president Enn Saard. Meie leidsime, et midagi katastroofilist ei juhtuks, kui seadus jõustuks 1. juulil 2011, lisas Saard.
Kiiruga tehtud
"Ega uues seaduses midagi eriti valesti ei olegi. Põhimõte on selles, et riigikogus arutlusele tulevad muudatused on kiiruga tehtud ning valitsuski ei ole selle suhtes ühel meelel," kommenteeris Saard.
Miks tegi liit pöördumise vähem kui kuu aega enne seaduse jõustumist? "Kuna sellel liiklusseadusel on palju rakendusmäärusi, siis ootasime kogu aeg, et need jõustuksid," selgitas Saard. "Näiteks on märkide ja teekattemärgiste määrus veel praeguseni jõustumata. Kui liiklusreeglil märki ei ole, siis seadus õigesti ei toimi."
Klaas: üldpilt olgu selge
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi sõnul on liiklusseaduse eelnõu algatatud majandusministeeriumi palvel ning kõik eelnõu punktid on tulnud sealt.
"Kui tekib reaalne oht, et üldpilt läheb segasemaks, kaaluksin ma tõsiselt ka kogu liiklusseaduse jõustumise edasilükkamist," kommenteeris Klaas.
Transpordiettevõtte Elstera AS omaniku ja juhatuse esimehe Kalle Elsteri sõnul on tema ettevõtet puudutavad muudatused arusaadavad ning segaseid asju ta välja tuua ei oska. "Ma ei ole nendesse nüanssidesse süvenenud, mis ennast otseselt ei puuduta," ütles Elster.
Kommentaar
Priit Venemajandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi liiklustalituse juhataja
Uut liiklusseadust ei ole võimalik autokoolides õpetada - liiklusseadus võeti vastu suvel ja sellest ajast saadik on autokoolidel olnud võimalik täpsustada oma õppematerjale. Uue liiklusseaduse muudatustega liiklusreeglite osa peaaegu ei muudeta.
Uue liiklusseaduse jõustumine ei tekita uuest aastast kaost liikluses ega halva seda.