Hert Transport võtaks tööle 500 veokijuhti

Probleem on väga suur, me ei suuda ära otsustada, kellele vedada, kuidas vedada, räägib oma murest veofirma Hert Transpordi juhatuse esimees ja omanik Tarmo Tšernjavski.

„Rabele ennast kas või pooleks, tuleb siit vedada, sealt vedada, aga sa ei suuda,“ rääkis Tšernjavski, kes on valmis Eestist julgelt 500 inimest tööle võtma sõiduautosid vedama.

Hert Transport korraldab ja teostab vedusid enamjaolt autotehastele ja suurtele logistikakeskustele. Tegevuspiirkond on Euroopa ja Venemaal Moskva erinevad tollilaod. Eesti kapitalil põhineva treilervedude tegija klientideks on tuntud autofirmad - Renault, Ford, Peugeot, Citroen.

„Sõiduautode transporti korraldavatele ettevõtetele on viimaste aastatega tööd palju juurde tulnud, kuna paljud Ida-Euroopa firmad on tegevuse lõpetanud,“ selgitas olukorda Tšernjavski. Eriti suurt elavnemist on tekitanud Venemaa nõudlus uute autode järele, mis omakorda vähendas Euroopas transpordivahendite hulka. Tulemusena on vedajatest puudu nii Euroopas kui ka Venemaal.

„Muidugi kõige suurem probleem on tööjõu puudus, mis takistab oluliselt firmade arengut ja pidurdab konkurentsi võimet,“ lisas Tšernjavski. Ettevõttel on masinad olemas, mis hetkel lihtsalt seisavad ja ootavad veokijuhte. Liisinguid ja kulusid ei ole ning pool parki on enda välja ostetud. „Me oleme suutnud selles sektoris läbi lüüa, oleme suutnud oma majandusest selgemalt ja kainemalt hinnata ja sealt tulevad ka tulemused ja oleme ellu jäänud,“ rõhutas Tšernjavski.
Hert Transport otsib CE-lubadega töötajaid, kellel on õigus järelhaagisega veoautosid juhtida. Veofirmale aitab juhte otsida tööjõuvahendusfirma M-Partner HR. „Tänase päeva seisuga oleks 200 inimesele tööd anda kohe päevapealt,“ märkis M-Partneri kunagine looja ja partner Aivar. Suurusjärk on kuskil 500 veokijuhte oleks mõne aasta lõikes vaja. „Eesti on nii väikene külakene, siia sellist hulk inimesi võtta ei ole,“ kahtles ta aga, kas see eesmärk teostub.
Kui Eestist ei leia nii palju inimesi, hakatakse värbama veokijuhte ka mujalt.

Praegu ongi enamik juhte pärit Lätist, Leedust, Venemaalt ja nüüd ka Ukrainast.
Paljudel nendel, kes idee poolest tahaksid veoauto peal töötada, pole õigeid lube.
Töötukassas pikemat aega üleval olnud töökuulutustest pole abi olnud. Tšernjavski sõnul on tulemuseks pigem miinus. „Need inimesed, keda me oleme saanud on pigem tekitanud meile peavalu kui kasu,“ lausus Tšernjavski.
Ainukesed, kes Eestis võiksid töötada, on tema sõnul noored, aga neil ei ole raha, et läbida veokijuhi kursused, mis CE kategooria puhul maksavad 30 000. „Ja sinna juurde on vaja veel praktikat, kogemust, et saaks ikka asja,“ rääkis Tšernjavski.
Transporditeenuste ettevõtte Ahtoli Transpordi juhi Enn Kivi sõnul on autojuhtide puudus endine ja see nii järsku ei muutu. „See mees, kes ehituses kive tassis, sellest autojuht ei saa,“ kommenteeris Kivi.


 

Kivi arvates peaksid ka ettevõtted autojuhte koolitama. „Kui on näiteks ettevõttes potentsiaalne mees olemas, siis tuleb ettevõttel ka käed külge panna, siin pääsu pole,“ ütles ta. Ahtoli Transpordis läheks 2-3 uut juhti vaja. „Hetkel ma kasutan natukene teiselt rindelt mehi, kes teevad teisi töid ja on nõus auto peale tulema oma vabal momendil, kellel endal on palk väike ja tööpäevi vähe,“ lausus Kivi.
Kivi sõnul algab autojuhi töötasu netosumma 10 000 kroonist.
Tšernjavski paneb praegu kokku programmi, et luua spetsialiseeritud autokool.
Tööjõuvahendusfirma sõnul on küsimus selles, kas keegi on suuteline finantsilises mõttes ka toetama - Eesti riik või siis mõni struktuurifond.

Töötukassas on töökuulus selline:
Töö Euroopa riikide vahel, tööks on sõiduautode transportimine (kuni 10 autot treileril). Nõudmised kandidaadile: vajalik varasem töökogemus samal ametialal vähemalt 6 kuud; B, C, D, BE, CE, DE kategooria juhilubade olemasolu; eesti, vene, inglise keele oskus vähemalt algtasemel; arvutikasutamise oskus (e-mail, internet), lojaalsus firma suhtes. Kasuks tuleb eelnev töökogemus Euroopas või Venemaal. Omalt poolt pakume õigeaegset palga maksmist ning palgasummaks on märgitud 12 000.-

 

 

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1266865
Brasiilia reaal BRL 4,18 0.1867548
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153413
Filipiinide peeso PHP 59,18 0.2625961
Hiina jüaan CNY 7,65 0.1859028
Hongkongi dollar HKD 8,87 0.1862912
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.1851001
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.235104
India ruupia INR 80,64 0.1863539
Indoneesia ruupia IDR 15942,87 -0.0973155
Islandi kroon ISK 134,11 -0.0149109
Jaapani jeen JPY 124,96 0.216537
Kanada dollar CAD 1,50 0.0936956
LAV rand ZAR 15,90 0.140468
Lõuna-Korea vonn KRW 1270,79 -0.0007869
Malaysia ringgit MYR 4,60 -0.0846336
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.1856407
Norra kroon NOK 9,75 0.1036684
Poola slott PLN 4,33 0.0508388
Rootsi kroon SEK 10,47 0.0869607
Rumeenia leu RON 4,74 0.1014092
Singapuri dollar SGD 1,53 0.12411
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.03427
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0529007
Taani kroon DKK 7,46 0.0160867
Tai baht THB 35,29 0.0257937
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.1443677
Türgi liir TRY 5,96 0.2790713
Ukraina grivna UAH 30,76 0.1862943
Ungari forint HUF 317,86 0.0724113
USA dollar USD 1,13 0.1239706
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.0486825
Valgevene rubla BYN 2,45 0.131024
Vene rubla RUB 74,90 0.1733262

Valdkonna töökuulutused