Prisma Peremarketi logistikajuhi Katrin Sormuneni sõnul kasvavad nende jaoks järgmisel aastal kulutused transpordile eelkõige seetõttu, et käesoleva aasta sügisel laienes poekett Tallinnast välja. „Avasime oktoobri alguses oma esimese üksuse Narvas ja avame peatselt Prisma Tartust,“ põhjendas ta suurenevaid kulutusi. Siiski täiendavat logistikakulude kasvu Sormunen järgmiseks aastaks ei prognoosi. „Prognoosime, et meie koostööpartnerite hinnad jäävad järgmisel aastal üsna samaväärsele tasemele,“ lausus ta.
Ka karastusjookide ja õlletootja A Le Coq ASi logistikadirektor Erki Lehiste on eelkõnelejaga sarnast meelt. Ta ütles, et ei näe põhjust logistika ja transpordikulude kasvuks, sest usub, et ka nafta hind püsib järgmisel aastal stabiilsena.
Samas tunnistas Valio Eesti AS müügi- ja logistikadirektor Mati Virves, et tema arvestab eelarves logistikakulude suurenemisega. ”Seda aga eelkõige sellepärast, et suuremad jaeketid, kas on juba läinud või siis on peatselt üle minemas oma jaotusele. Meile toob see kaasa logistikakulude suurenemise,” möönis Virves. See tähendab, et jaekettide tsentraalsed logistikakeskused, kuhu kaup kokku veetakse ning sealt edasi jaotatakse, teeb ettevõtte kulud jaotusele kallimaks.
Tema sõnul võib just ülaltoodud põhjusel kulude kasv olla kuni 5%. ”Ja eeldusel, et kütuse hind jääb tänasele tasemele,” lisas ta.