21. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Cargo Handling elektroonsest tollist: meil on veel kott peas

Jaanuaris kohustuslikus korras elektroonsetele tolliformaalsustele üleminek on kaupade käsitleja ja tollilao pidaja Cargo Handling ASi tegevjuht Viljar Lehtmetsa sõnul veel täiesti tume maa, kuid selleks tehakse juba praegu usinasti infotehnoloogilisi ettevalmistusi.

Lehtmets tunnistas, et täna nad pole valmis kaupade ülddeklaratsioonide ja manifestide elektroonseks edastamiseks tolli, küll aga töötab nende IT osakond selle nimel. Ta arutles, et kogu protsess võib ka täiesti valutult ja lihtsalt mööduda, kuid ei välistanud fakti, et kaubavahetus kolmandate riikidega võib tõepooltest katkeda.

„Täitsa võib juhtuda, näiteks Venemaa, Valgevene või Ukraina – kui  sealt nüüd otse lennuga tuleb kaup Eestisse, siis nad peavad ka ette saatma samasuguse infohulga, nii palju kui mina tean, siis nemad küll ei ole valmis seda saatma ja kust me siis need andmed saame, seda ma ei oska öelda,“ viitas Lehtmets probleemile. Ta selgitas, et kaupadega, mis liiguvad Eestisse läbi Euroopa suuremate terminalide, on lihtsam, kuid just kolmandatest riikidest tulevate kaupade puhul peavad nad ette saama olulist infot.

Ka käsitletavaid lennufirmasid, kellelt impordi puhul neid andmeid saadakse, on küllalt palju ning sõnumid ja formaadid tuleb vastavusse viia, lisas Lehtmets, et infotehnoloogiliselt on see keeruline. Ta usub, et lähema paari nädala jooksul saavad nad kogu protsessi muudatustest targemaks ning saavad ka esimesi teste teha. „Eks ta üks paras segane asi on,“ tunnistas Lehtmets ja oli mures, et kui muu maailmaga infovahetus päris korda ei saa, siis on asi hullem. „Võib-olla läheb asi väga lihtsalt, aga praegu oleme natuke kott peas seisus, et ei tea, kuidas see toimuma hakkab. Ma pakun, et kuu aja pärast oskaksin sellest palju rohkem rääkida,“ lausus Lehtmets.

Mehe sõnul on lähiajal tulemas ka asjasse puutuvate lennutranspordiga tegelevate firmade ja kullerite omavaheline kohtumine, kus tahetakse läbi rääkida muudatustega kaasnevad valusad punktid.

Cargo Handling uuele korrale üleminemiseks suuri rahalisi investeeringuid ei tee, sest süsteemide ümberseadmise kallal töötab oma IT osakond. “Aga mõni teine ettevõte ostab selle IT-teenuse sisse ja peavad selleks kulutama piisavalt,“ teadis Lehtmets.

 Maksu- ja tolliamet  teatas, et alates 1. jaanuarist 2011 lõpeb üleminekuperiood sisenemise ja väljumise ülddeklaratsioonide ning manifestide elektroonsele esitamisele. Sellest kuupäevast ei võta maksu- ja tolliamet eelpool nimetatud dokumente enam paberkandjal või e-posti teel vastu ning ülddeklaratsioonide ja manifestide elektrooniline esitamine tolli infosüsteemidesse muutub kohustuslikuks.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077