"Diiliga oleme rahul. Kuna alguses sai tehing sõlmitud SASiga lennukite ostuks, kehtivad toonased allahindlused ka täna. Saime lennukid odavamalt kui täna uut lepingut sõlmides oleks saanud," selgitas Aljas.
Tingimused ja hind jäid lepingus Aljase sõnul samaks, muutus vaid tarneaeg. "Samuti jääb kehtima meie juba tehtud ettemaks, midagi kaotsi ei läinud," selgitas Aljas. "Endiselt ei saa me rääkida hinnast ja finantseerimistingimustest." Ostu rahastab Kanada finantseerimisasutus, ostuks kasutatakse ka osa 280 mln kroonist, mille riik ettevõtte omakapitali lisab. "Estonian Air areneb selle rahaga. Seniste omanikega olid viimased kolm-neli aastat raha meile selgelt piirav ressurss," lisas Aljas riigi otsusele.
Lisaks kolme lennuki ostmisele sai EA lepinguga optsiooni veel kahele lennukile. "Ei saa välistada, et optsioone ei kasuta," kommenteeris Aljas. "See sõltub maailmamajandusest ja lennundusest."
Estonian Airi lähiaastate eesmärk on pakkuda kaks korda päevas lende Euroopa TOP30 sihtkohtadesse. Linnad, kuhu lennufirmal ei ole distantsi tõttu kasumlik lennata, kasutatakse koodijagamist, nagu täna näiteks Kopenhaageni puhul SASi ning Amsterdami puhul KLMiga. "Meie eesmärk ei ole laia valikut, vaid tihedust pakkuda," lisas lennundusala asepresident Rauno Parras.
Augustis kasvas lennufirma reisijate arv neljandat kuud järjest, aasta peaks lõppema 5% suurema reisijate arvuga kui mullune. Rahaliselt aga kasumit sel aastal ei oodata. "Aprilli tuhakahjuni oli meil plaan nulli jõuda, see lükkus nüüd edasi," kommenteeris lennufirma finantsala asepresident Maigi Pärnik-Pernik. Lennufirmal läheb sel aastal paremini kui eelmisel aastal samal ajal.
Uute lennukite saabudes tagastatakse kaks rendile võetud Boeingut, pärast mida jääb Estonian Airile alles kolm Boeingut.